واگذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با ترک‌تشریفات

واگذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با ترک‌تشریفات فاز نخست خط ۲ قطارشهری مشهد با حضور شهردار مشهد، رییس شورای شهر و جمعی از مسؤولان افتتاح شد. به گزارش مهر، سیدصولت‌مرتضوی در آیین افتتاحیه عملیات حفاری فاز۲ خط۳ قطار شهری، اظهار کرد: اساساً مدیریت استراتژیک، مدیریت زیر ساختی است. وی با بیان این‌که ما می‌توانیم […]

واگذاری خط ۳ قطار شهری مشهد با ترک‌تشریفات

فاز نخست خط ۲ قطارشهری مشهد با حضور شهردار مشهد، رییس شورای شهر و جمعی از مسؤولان افتتاح شد.

به گزارش مهر، سیدصولت‌مرتضوی در آیین افتتاحیه عملیات حفاری فاز۲ خط۳ قطار شهری، اظهار کرد: اساساً مدیریت استراتژیک، مدیریت زیر ساختی است.

وی با بیان این‌که ما می‌توانیم دو نوع مدیریت را تجربه و توصیه کنیم، ادامه‌ داد: یک نوع مدیریت پوپولیستی و روبنایی و نوع دیگر مدیریت استراتژیک، مردم باور و منفعت ملی محور وجود دارد.

شهردار مشهد ادامه‌داد: اگر همه دست‌به‌دست یکدیگر بدهیم و مانند روزهای آغازین انقلاب همان‌گونه که جنگ را مدیریت کردیم به مباحث اساسی کشور توجه بیش‌تری نشان بدهیم، امروز اهرم تحریم را ما در دست می‌گیریم.

وی با اشاره به این‌که با وجود کانون آتش در اطراف ایران امنیت مطلوبی در کشور پابرجاست، تصریح ‌کرد: جغرافیای ایران صنایع غنی، ذخایر عظیم و اقلیم بسیار خوبی دارد و امروز بخشی از علوم جدید و اقتصاد دانش‌بنیان جهان توسط نخبگان ایرانی رقم می‌خورد.

مرتضوی افزود: با وجود رهبری فرزانه، مدبر و آگاه به زمان، مدیرانی ارزشمند و دولت مردانی شایسته، باید یکپارچگی مطلوب‌تری در کشور وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که توجه به زیرساخت‌ها را باید در اولویت کار قرارداد، عنوان ‌کرد: اگر توجه بیش‌تری به زیرساخت‌های ریلی می‌شد هزینه‌های تولید کاهش پیدا می‌کرد و اگر سرمایه‌گذاری بیش‌تری در پالایشگاه‌ها صورت می‌گرفت به جای این‌که امروز نفت را وارد کشتی‌‌ها کنیم و به کمک ناوگان‌‌ها به مقصد برسانیم، کشورهای دیگر محصولات پتروشیمی و نفتی را در مرز‌ها با خواهش و تمنا از ما درخواست می‌کردند.

مرتضوی در ادامه با تأکید به این‌که تنها چاره و گریز توجه به حمل‌ونقل شهری است، تصریح‌ کرد: براساس آمار و ارقام ارایه شده، روزانه ۶ میلیون سفر در مشهد انجام می‌شود، که از این تعداد سه میلیون نفر با وسایل حمل‌ونقل شخصی جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه ‌داد: با ۴ خط ریلی در شهر مشهد روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر می‌توانند در سطح شهر تردد کنند یعنی به عبارتی ۳ هزار اتوبوس یا ۱۵ هزار تاکسی یا ۲۵ هزار خودرو شخصی دیگر در سطح شهر حضور پیدا نمی‌کنند و این طور آلودگی هوا و صوت کاهش پیدا می‌کند.

شهردار مشهد با اشاره به این‌که ایده و طرح خط یک قطار شهری مشهد از دیرباز مورد توجه شهرداران و مدیران دوره‌های قبل بوده است، خاطرنشان‌ کرد: همچنین فاز نهایی در ایام دهه فجر با حضور رییس‌جمهور به بهره‌برداری رسیده اما توجه به سایر خطوط از جمله خط دو قطار شهری از اولویت‌های اساسی ما است.

وی ادامه‌ داد: در رابطه با اصلاح مبانی پیمان تصمیم به‌جا شورای شهر در کنار تفویض اختیاری که به شهردار مشهد شد، قطار خط دو که در ۵ سال ۱۴ و نیم درصد پیشرفت داشت به بهره‌برداری رسید و در ماه‌های آینده ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهد داشت.

 

مرتضوی با بیان این‌که خط سه قطار شهری با ترک‌تشریفات به پیمانکار قرارگاه خاتم‌الانبیا با هزینه‌ای مناسب واگذار شده است، ادامه ‌داد: با توجه به قرارداد منعقد شده، اگر عزم خود را جزم کنیم می‌توانیم کم‌تر از ۳۶ ماه حفاری فاز۲ خط۳ قطار شهری از میدان فردوسی به طرف قاسم‌آباد را به اتمام برسانیم.