تولید ایرانی باید در تراز رقابت جهانی باشد

تولید ایرانی باید در تراز رقابت جهانی باشد عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس شورای اسلامی گفت‌: کالاهای ایرانی برای ماندگاری در بازارهای جهانی باید از مزیت رقابتی برخوردار باشد. حمید‌رضافولادگر در مصاحبه با رادیو اقتصاد دستیابی به مزیت رقابتی را لازمه توسعه صادرات انواع کالا دانست و اظهار کرد: مزیت‌های رقابتی می‌توانند در حوزه‌های […]

تولید ایرانی باید در تراز رقابت جهانی باشد

عضو کمیسیون صنایع‌ و معادن مجلس شورای اسلامی گفت‌: کالاهای ایرانی برای ماندگاری در بازارهای جهانی باید از مزیت رقابتی برخوردار باشد.

حمید‌رضافولادگر در مصاحبه با رادیو اقتصاد دستیابی به مزیت رقابتی را لازمه توسعه صادرات انواع کالا دانست و اظهار کرد: مزیت‌های رقابتی می‌توانند در حوزه‌های مختلفی مانند مدیریت، فن‌آوری، بازاریابی و قیمت‌گذاری و.‌.‌. نمود پیدا کنند و مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی گفت: مزیت رقابتی لازمه ‌فعالیت‌های واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی است از این‌رو می‌طلبد تولیدکنندگان به این مهم همواره توجه جدی داشته باشند.

نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به این‌که کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است‌، گفت‌: در یک اقتصاد پویا‌، ایده‌ها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییر هستند و در این میان کارآفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید را به ارمغان می‌آورد.

وی افزود‌: آموزش مهم‌ترین و کلیدی‌‌ترین نقش در توسعه کارآفرینی دارد بنابر این مؤسسات آموزشی، دانشگاهی و مهارتی باید همواره توسعه کارآفرینی و فرهنگ‌سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

فولادگر گفت‌: نقش کارآفرین در توسعه صنعتی، اقتصادی و ایجاد اشتغال در جامعه باید به صورت یک باور همگانی درآید، چرا که در دنیای امروز و در اقتصاد دانش محور رشد و توسعه از طریق نوآوری و خلاقیت امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد‌: امروز یکی از دغدغه‌های اساسی در کشور ایجاد کار و اشتغال مولد برای جوانان است و راه گریز از بحران بیکاری و راه توسعه اقتصادی و صنعتی جزو از راه توسعه کارآفرینی میسر نخواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع ‌و معادن مجلس به بحث ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در کشور تأکید کرد و گفت‌: افزایش کیفیت کالا‌ها و محصولات داخلی همواره یک اصل مهم است.

وی افزود‌: تولید کالاهای ایرانی باید به گونه‌ای باشد که در داخل و خارج بتواند با تولیدات محصولات خارجی مقابله و رقابت کند البته این ظرفیت و استعداد در کشور وجود دارد.

فولادگر تبلیغ مصرف کالای ایرانی را کاملاً عقلایی دانست و گفت: این حرکت عقلایی عزت و اقتدار مردم و ایران اسلامی را به همراه دارد.

وی تأکید‌ کرد‌: مصرف کالاهای داخلی از سوی مردم به عنوان یک فرهنگ و ارزش می‌تواند توسعه اقتصادی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با بیان این‌که با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت دولت از تولید‌کنندگان داخلی می‌توان خرید محصولات داخلی را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کرد‌، افزود‌: مسؤولان باید برای ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی، برنامه‌ریزی‌های مؤثری انجام دهند چرا که بدون توجه به فرهنگ‌سازی همه هزینه‌ها به هدر خواهد رفت.

وی گفت‌: تولیدکنندگان داخلی با هدف اعتماد‌افزایی و جلب رضایت مشتریان باید کالاهای تولیدی را با کیفیت مناسب و قیمت ارزان‌تر عرضه کنند.

فولادگر با اعلام این‌که رعایت استاندارد‌ها در افزایش اعتماد مردم نسبت به تولیدات داخلی مؤثر است، گفت: ارایه کالاهای با کیفیت، نرخ مناسب و کارایی مطلوب از سوی صاحبان صنایع کشور سبب می‌شود تا مردم به جای استفاده از اقلام خارجی نمونه‌های داخلی را تهیه کنند.

وی افزود‌: حمایت قانونی از تولیدات داخلی زمینه تولید کالای با کیفیت و نرخ ارزان‏تر را در جامعه بیش از پیش فراهم می‌کند.

نماینده مجلس دهم بیان ‌داشت‌: بدون تردید روی آوردن به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور و رسیدن به خوداتکایی بیش از همه نیازمند باورپذیری و جلب اعتماد مردم به این تولیدات است.

 

وی ادامه ‌داد‌: مصرف کالای ایرانی به معنی ایجاد شغل بیش‌تر و ارتقای امنیت شغلی در جامعه است.