دبیر انجمن خودروسازان، به چالش عدم شمارهگذاری به موقع خودرو با سیاست جدید سازمان استاندارد مبنی بر یک ماهه شدن تأییدیهها اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب اخلال در تولید، تأخیر در تحویل خودرو، نارضایتی مشتریان و تشدید ضرر خودروسازان میشود. به گزارش تسنیم، احمد نعمتبخش؛ با اشاره به اینکه متأسفانه سازمان ملی استاندارد […]
دبیر انجمن خودروسازان، به چالش عدم شمارهگذاری به موقع خودرو با سیاست جدید سازمان استاندارد مبنی بر یک ماهه شدن تأییدیهها اشاره کرد و گفت: این اقدام موجب اخلال در تولید، تأخیر در تحویل خودرو، نارضایتی مشتریان و تشدید ضرر خودروسازان میشود. به گزارش تسنیم، احمد نعمتبخش؛ با اشاره به اینکه متأسفانه سازمان ملی استاندارد بدون توجه به شرایط تحریم رفتاری با خودروسازان میکند که باعث ضرر و زیان آنها و نارضایتی مصرفکنندگان شده است،گفت: شرکتهای خودروساز در آزمونهای تطابق تولید با انجام حدود ۱۷۰ آزمون که امکان تست آن در داخل کشور وجود دارد اقدامات لازم را انجام میدهند. ولی امکانات آزمون تصادف در داخل کشور وجود ندارد و به همین دلیل تمدید شمارهگذاری برخی خودروها متوقف شده و این رویه «تست تصادف» در گذشته مرسوم نبوده است. وی با بیان اینکه براساس معرفی شرکتهای بازرسی توسط سازمان ملی استاندارد ایران، شرکتها اقدام به عقد قرارداد برای انجام تستهای TA وCOP نمودهاند، افزود: پس از ارایه نتایج گزارش شرکتهای بازرسی به سازمان، آقایان مدعی هستند شرکت بازرسی مورد تأیید سازمان مذکور، بیش از ظرفیت خود قرارداد بسته و نتایج گزارش ارسال شده توسط شرکت بازرسی مورد تأیید خود را نمیپذیرد بدین ترتیب از صدور مجوز شمارهگذاری جلوگیری میکند. دبیر انجمن خودروسازان، تصریح کرد: در گذشته تمدید مجوز شمارهگذاری یکساله بود و در طول این یک سال اگر شرکتی موفق به دریافت تأییدیه لازم از شرکت بازرسیکننده نمیگردید، شمارهگذاری آن خودرو متوقف میشد. اما متأسفانه سازمان استاندارد مهلتهای یکساله را به یکماهه تقلیل داده و با توجه به بروکراسی کشور هر ماه حداقل یک هفته شمارهگذاری خودروها متوقف شده و باعث زیان به شرکتها به خاطر جریمه عدم تحویل به موقع به مردم و نارضایتی مصرفکنندگان میشود. نعمتبخش؛ اضافه کرد: عدم تمدید شمارهگذاری برخی از خودروها به دلیل معیار مصرف در حالیست که هنوز آییننامه اجرای مصرف سوخت آماده نشده است. تقاضای اجرای استانداردهای تعلیقی برای خودروها در TA و COP در صورتی است که بار توجه به شرایط تحریم و عدم وجود زیرساخت برخی از استانداردهای مذکور امکان اجرای آنها تا رفع تحریمها میسر است. وی به چالشهای عدم شمارهگذاری به موقع خودرو اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث میشود تا تأخیر در تخصیص خودرو و دپوی آن در پارکینگ و ایجاد شائبه برای تعزیرات به وجود آید علاوه براین آسیبدیدگی خودرو در پارکینگ نیز ایجاد میشود. همچنین دوباره کاری فرآیند کنترل و نظارت بر خودرو تا فرآیند شمارهگذاری و خروج محصول مشکلاتی را به وجود آورده است. دبیر انجمن خودروسازان، تصریح کرد: افزیش هزینه سرویس و نگهداری و پارکینگداری، افزایش ناشی از تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان مطابق قرارداد منعقده، از دست دادن فرصت بارگیری محصول به واسطه محدود بودن تعداد ناوگان حمل خودرو در کشور به همرماه ایجاد التهاب در بازار خودرو ناشی از کاهش یا عدم عرضه به موقع خودرو در بازار و در نهایت افزایش ایجاد نارضایتی در مشتریان به دلیل عدم تحویل به موقع محصولات را به وجود آورده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.