پهنای باند کشور تا سال دیگر ۸۰۰۰ مگابیت می‌شود

  علی اصغر عمیدیان گفت: بنا داریم پهنای باند کشور را تا پایان سال ۹۵ به ۸ هزار مگابیت بر ثانیه برسانیم و در انتهای برنامه ششم شاهد تحقق ظرفیت ۲۰ ترابیتی خواهیم بود. به گزارش تسنیم، در مراسم آیین رونمایی از پروژه ملی سامانه نمایش درخواستی «سند» با بیان این‌که در زمان تحویل دولت […]

 

علی اصغر عمیدیان گفت: بنا داریم پهنای باند کشور را تا پایان سال ۹۵ به ۸ هزار مگابیت بر ثانیه برسانیم و در انتهای برنامه ششم شاهد تحقق ظرفیت ۲۰ ترابیتی خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، در مراسم آیین رونمایی از پروژه ملی سامانه نمایش درخواستی «سند» با بیان این‌که در زمان تحویل دولت تنها ۷۵ درصد از برنامه پنجم توسعه محقق شده بود، اظهارکرد: ظرفیت مذکور حتی جوابگوی نیاز یکی از سرویس‌هایی که امروز رونمایی می‌شود نیز نبود لذا با سرمایه‌های دولتی و خصوصی به سمت توسعه زیرساخت‌ها رفتیم.

معاون وزیر ارتباطات اشاره‌ای به ظرفیت پهنای باند کشور داشت و گفت: در ابتدای کار دولت ۶۲۴ مگابیت بر ثانیه بود که اکنون به ۴ هزار مگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی افزود: بنا داریم این ظرفیت را تا پایان سال ۹۵ به ۸ هزار مگابیت بر ثانیه برسانیم و در انتهای برنامه ششم شاهد تحقق ظرفیت ۲۰ ترابیتی خواهیم بود.

او با بیان این‌که نمودار مراکز تحقیقاتی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد پهنای باند موبایل اروپا و آمریکا صرف مشاهده ویدئو می‌شود، ابراز کرد: پیش‌بینی شده این میزان تا ۳ سال آینده به ۸۰ درصد برسد که قطعاً ایران هم به سیل این تقاضا‌ها خواهد پیوست.

عمیدیان درباره بازیگران VOD گفت: تأمین‌کنندگان شبکه، سرویس و محتوا بازیگران اصلی این حوزه هستند که مجوزهای امروز در قالب تأمین‌کنندگان سرویس اعطا می‌شود.

او افزود: با پروانه‌های جدید ارتباطات که در زمینه‌های ثابت و موبایل واگذار کردیم و پهنای باند لازم که با سرمایه‌های بخش دولتی و خصوصی ایجاد شد, برای خدمات در این عرصه مشکلی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: اکنون اینترنت پرسرعت را به ۱۴ هزار روستا برده‌ایم که از تکنولوژی LTE استفاده می‌کند یعنی به راحتی می‌توان تا پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه را به دست مشترکان موبایل رساند.

 

عمیدیان در پایان گفت: باید به سمتی برویم که براساس اسناد بالادستی, بالغ بر ۵۰ درصد محتوای شبکه کشور بومی و داخلی شود.