تقویت ۷۲ پله‌ای شاخص کل بورس

تقویت ۷۲ پله‌ای شاخص کل بورس معامله‌گران بازار سهام دیروز نیز شاهد روندی متعادل در کلیت معاملات بودند، بازاری که با تمرکز بر تک‌سهم‌‌ها این روز‌ها روی الگوهای تکنیکالی گام برمی‌دارند. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز ۹۵، با افزایش ۷۲ واحدی به رقم ۷۶ هزار […]

تقویت ۷۲ پله‌ای شاخص کل بورس

معامله‌گران بازار سهام دیروز نیز شاهد روندی متعادل در کلیت معاملات بودند، بازاری که با تمرکز بر تک‌سهم‌‌ها این روز‌ها روی الگوهای تکنیکالی گام برمی‌دارند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز ۹۵، با افزایش ۷۲ واحدی به رقم ۷۶ هزار و ۷۴۲ واحد رسید.

شاخص کل هموزن نیز با افزایش ۷۱ واحدی عدد ۱۴ هزار و ۳۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. دیروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد ۱۳۸ واحدی به رقم ۸۵ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۴۵ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۹۳۱ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۱۸۷ واحد افزایش به عدد ۱۶۶ هزار و ۴۷۳ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس (آیکفس) نیز بدون تغییر چندانی روز گذشته روی عدد ۸۰۲ واحد ایستاد.

براساس این گزارش دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۷ واحد، خدمات انفورماتیک و ماشین‌سازی اراک هر یک به میزان ۱۷ واحد افزایش بالا‌ترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر با ۴۰ واحد، سرمایه‌‌گذاری غدیر با ۱۱ واحد و بانک پارسیان با ۱۰ واحد کاهش بالا‌ترین تأثیر منفی را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.

در صنعت دریایی ایران نیز کم‌تر از ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷٫۵ میلیارد تومان کد به کد شد.۲۴ میلیون سهم بیمه کوثر همچنین به ارزش بیش از ۳٫۵ میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از ۲۳ میلیون سهم زامیاد نیز به ارزش بیش از دو میلیارد تومان میان‌کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.۸ میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.

در توسعه معادن و فلزات نیز ۶ میلیون سهم به ارزش ۷۵۰ میلیون تومان کد به کد شد. در پالایش نفت بندرعباس اما بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش دو میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. سهامدار عمده پتروشیمی جم اما امروز کم‌تر از ۴ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۳ میلیارد تومان را کد به کد کرد.

روند بازار سهام نیز شاهد معاملاتی متعادل و کم عمق در کلیت معاملات بود. بازاری که این روز‌ها علاوه بر گزارش‌های ۶ ماهه‌ شرکت‌ها فضایی از دورنمای اقتصاد سیاسی بین‌الملل نیز بر آن حاکم شده است. با این همه حقوقی‌های سنتی بازار از طریق معاملات بلوکی و کد به کد و یا معاملات درون‌گروهی در جریان بازار نقدی (عادی سهام) تلاش می‌کنند تا شاخص کل بورس را در کانالی حمایت شده نوسان دهند.

در این بین انتظار می‌رود شاخص کل بورس همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی برخی بانک‌ها و یا شرکت‌ها همچنان زمینه برای درجا زدن داشته باشند. در حالی که از این بابت نمی‌توان انتظاری از بابت ضرر و زیان بیش‌تر برای پرتفوی سهامداران داشت.

 

گفتنی است، با اصلاح قیمتی اغلب سهم‌‌ها همزمان با بازگشت دوباره اوراق بدهی و مشارکت از سررسیدهای دوره‌ای امروز معامله‌گران الگوهای چارتیستی خودرویی‌‌ها را مورد توجه قراردادند. در گروه پالایشی‌‌ها نیز روند متعادل معاملات در حالی حاکم شد که انگیزه سفته‌بازی باعث شده تا نوسان‌های کم‌تر از ۱۰ درصدی در این گروه مانع از معاملات پرحجم سهام شود.