معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، مطرحکرد افزایش جریمه تأخیر پروازها در آییننامه جدید حقوق مسافر معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، خبرداد: سازمان هواپیمایی در آییننامه جدید حقوق مسافر با رویکرد جلب اعتماد از دست رفته مردم، جریمه ۳۰ درصدی تأخیر را به عددی افزایش داده است که اگر ایرلاینی امکان پرواز به موقع را نداشته باشد به […]
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، مطرحکرد
افزایش جریمه تأخیر پروازها در آییننامه جدید حقوق مسافر
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، خبرداد: سازمان هواپیمایی در آییننامه جدید حقوق مسافر با رویکرد جلب اعتماد از دست رفته مردم، جریمه ۳۰ درصدی تأخیر را به عددی افزایش داده است که اگر ایرلاینی امکان پرواز به موقع را نداشته باشد به جای اعلام تأخیری کلا پرواز را کنسل کند. حسن خوشخو؛ درباره جزییات آییننامه جدید حقوق مسافر به ایرنا، گفت: سازمان هواپیمایی بعد از گفتوگو با مجموع ذینفعان خود از جمله ایرلاینها و بخش فرودگاهی به این نتیجه رسید که نه تنها دستورالعمل فعلی حقوق مسافر در شان و شئونات مسافران بخش هوایی نیست، بلکه حقوقی از مسافر را هم در بر نمیگیرد. به گفته خوشخو؛ یک نظاماتی در حوزه حملونقل بینالمللی در حوزه حقوق مسافر وجود دارد که در دستورالعمل فعلی حقوق مسافر رعایت نشده است. وی اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که حتماً و قطعاً حقوق مسافر باید بازنگری شود تا جایی که علاوه بر رسیدن به این هدف، بتوانیم مطابق استاندارد دنیا خدمات به مسافر را ارایه دهیم، بخشی از اعتماد از دست رفته مردم را جبران کنیم. معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی، معتقد است: با این رویکرد جدید که سازمان هواپیمایی در ماههای گذشته دنبال کرده است اعتماد عمومی اذهان در اولویت قرار دارد و با همین رویکرد اعتمادآفرینی آییننامه جدید حقوق مسافر تدوین شده است تا جایی که حتی در نگاه اول به نفع مسافر است. خوشخو؛ درباره بندهای جدید آییننامه حقوق مسافر، گفت: آییننامه جدید طوری نگاشته شده است که ایرلاینها تعهدی ایجاد نکنند که تبعات آن تأخیر پرواز باشد و احیاناً عملکردی داشته باشند که مسافر به هر دلیل برای خرید بلیت متضرر شود. وی اضافه کرد: تلاش کردیم رویکرد جدیدمان حفظ حقوق مصرفکننده که «مسافر» است، باشد. خوشخو؛ در پاسخ به این سؤال که درصد جریمه تأخیر پروازها در آییننامه جدید که پیشتر ۳۰ درصد بود؛ به چه رقمی افزایش یافته است؟ گفت: قطعاً جریمه ۳۰ درصدی تأخیر دیگر جوابگو نیست و محاسبه درصدی هم بازدارنده نیست، عددی که در دستورالعمل فعلی پیشبینی کردیم بیشتر از ۳۰ درصد است طوری که اگر ایرلاین تشخیص دهد که امکان پرواز وجود ندارد به جای اعلام تأخیری کلا پرواز را کنسل کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.