عضو هیأت مدیره راهآهن اطلاعی از گرانی بلیت در مهر ندارم سرپرست معاونت مسافری راهآهن با بیان این که هنوز شرکتهای ریلی درخواست افزایش قیمت بلیت قطار را به راهآهن ارایه نکردهاند، گفت: اطلاعات دقیقی ندارم که بلیت قطار در مهرماه گران میشود. به گزارش تسنیم، مهردادتقیزاده در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم […]
عضو هیأت مدیره راهآهن
اطلاعی از گرانی بلیت در مهر ندارم
سرپرست معاونت مسافری راهآهن با بیان این که هنوز شرکتهای ریلی درخواست افزایش قیمت بلیت قطار را به راهآهن ارایه نکردهاند، گفت: اطلاعات دقیقی ندارم که بلیت قطار در مهرماه گران میشود.
به گزارش تسنیم، مهردادتقیزاده در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر این که آیا در شرکتهای ریلی درخواستی برای افزایش قیمت بلیت به راهآهن ارایه کردهاند و این که احتمال افزایش قیمت در مهرماه وجود دارد، اظهار کرد: شرکتهای حملونقل ریلی هنوز درخواست افزایش قیمت بلیت را به راهآهن ارایه نکردهاند.
وی ادامه داد: بنده کار را در این معاونت تازه شروع کردهام و اطلاعات دقیقی در این باره ندارم، اما به هر حال هر افزایش قیمت بلیت قطار باید به تأیید هیأت مدیره راهآهن برسد و با توجه به این که بنده عضو هیأت مدیره راهآهن هستم چنین موضوعی (افزایش قیمت بلیت قطار) حداقل در دستور جلسه هفته آینده نیست.
وی در ابتدای این نشست نیز به معضل ترافیک کلانشهرهای کشور اشاره کرد و گفت: کشورها برای توسعه حملونقل همگانی در سیستم درون شهری و لینک آن با سیستم حملونقل برون شهری رفتهاند، هیچ کشوری را نداریم که به راهحلی به جز این رفته باشد.
وی با طرح این پرسش که چرا با وجود اقدامات انجام شده مشکل ترافیک حل نشده است، افزود: برای حل این معضل باید مدهای حملونقل درون و برون شهری با هم یکپارچه شوند، نمیتوان حملونقل درون شهری به مترو یا حمل ونقل ریلی برون شهری لینک نشود.
وی تصریح کرد: مد پیادهروی در کشور مغفول مانده است، پیادهرویهای مناسب مشوقهایی برای مردم به شمار میآید و در این بحث در همه شهرها در حد نزدیک به صفر قرار داریم و مردم رغبتی به استفاده از پیادهروی ندارند.
وی با بیان این که شهرسازی ریل پایه بخشی است که یکپارچگی حملونقل درون و برون شهری را در میگیرد، گفت: ۷ ایستگاه راهآهن درون شهری در پاریس احداث شده یا در لندن با نهایت تعجب میبینیم در این شهر ۱۸ ایستگاه راهآهن وجود دارد.
معاون مسافری راهآهن با بیان این که ۳۰ درصد راهآهن انگلیس برقی است، افزود: در ایران نیز برقی کردن برخی خطوط از جمله تهران-مشهد در حال برقی شدن است.
تقی زاده با اشاره به این که در شهرسازی ریل پایه توسعه قطارهای حومهای را پیگیری میکنیم، اظهار کرد: تشویق ساکنان و شاغلان به استفاده بیشتر از حملونقل عمومی نسبت به اتومبیل شخصی، به حداقل رساندن شلوغی و ازدحام ترافیک هم در داخل و هم در حومه شهرها، بالا بردن پیاده مداری و حملونقل غیرموتوری، تشویق و تاکید بر تنوع شکل کالبدی و عملکردی بناها و کاربری زمین از طریق توسعه حملونقل محور در شهرها و حومه و توسعه حملونقل ریلی را ۵ هدف و مزیت شهرسازی ریل پایه است.
وی با بیان این که بخشی از مشکلات بخش حملونقل به نگرش مدیران ما در حملونقل درون و برونشهری برمیگردد به مثالی در این زمینه اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه انتقال ترمینال شرق به خارج از شهر اتفاق نادری است که در هیچ کشوری روی نداده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.