تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در مراحل نهایی است

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مطرح کرد؛ تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در مراحل نهایی است سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اعلام حمایت از قیرهای اصلاح شده از ارایه گواهینامه فنی مرکز به ۲۵۰ کارخانه استاندارد تولید آسفالت در کشور خبرداد وگفت تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری […]

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مطرح کرد؛

تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در مراحل نهایی است

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اعلام حمایت از قیرهای اصلاح شده از ارایه گواهینامه فنی مرکز به ۲۵۰ کارخانه استاندارد تولید آسفالت در کشور خبرداد وگفت تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری در مراحل نهایی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدمهدی حیدری؛ در چهاردهمین همایشگاه و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات بر اتفاق‌نظر مسؤولان و فعالان بخش‌خصوصی بر کیفیت دادن به شبکه حمل‌ونقل کشور، نگهداری و تعمیرات تأکید کرد. سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون تلاش‌های مناسبی در جهت روسازی راه‌ها و کیفیت دادن به قیر و آسفالت انجام شده است که البته کافی نیست و باید تکمیل و تقویت شود. حیدری؛ بخشی از فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در همکاری با سایر سازمان‌های و شرکت‌های تابعه وزارتخانه برای ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و راه‌های کشور تشکیل کارگروه ارزیابی کارخانجات تولید قیر در همکاری بنیاد مسکن، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، سازمان راهداری، مرکز تحقیقات برشمرد. به گفته وی، ارایه گواهینامه فنی و اجباری شدن گواهینامه فنی برای خرید آسفالت از کارخانجات تولید آسفالتی که گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات را دریافت کرده‌اند اتفاق مثبتی بود که در سال‌های گذشته رخ داد. حیدری؛ با اشاره به اینکه در حال‌حاضر یک‌هزار و ۱۰۰ کارخانه تولید آسفالت در کشور وجود دارد از ارایه گواهینامه فنی برای ۲۵۰ کارخانه تولید آسفالت توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد.سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، توضیح داد: تدوین الزامات حمل قیر با تانکرهای دوجداره با کمک صنعت، تهیه نقشه پهنه‌بندی قیر علمکردی، تدوین نشریات و برگزاری همایش‌های متعدد قیر، آسفالت و ماشین‌آلات از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مرکز تحقیقات، طراحی سامانه PMS با کمک شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از دیگر کارهایی است که مرکز تحقیقات در سال‌های گذشته انجام داد. وی تصریح کرد: هنوز راه زیادی داریم تا با اتکاء به دانش فنی کیفیت آسفالت را ارتقاء بدهیم و به سطح مناسبی برسانیم. حیدری؛ با اشاره به اینکه سالانه در کشور حدود یک تن تراشه آسفالت تولید می‌شود که می‌توان آن را به چرخه تولید برگرداند، گفت: تدوین دستورالعمل تراشه آسفالت در همکاری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال اتمام است. وی از دیگر برنامه‌های در دستور کار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را تدوین رویه‌های مرکب، توجه و حمایت از قیرهای اصلاح شده، ترویج رویه‌های آسفالت نازک، آموزش و ارایه گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای به اپراتور‌ها عنوان کرد.