ایلان‌ماسک: برای تیک آبی توئیتر ماهی ۸ دلار بدهید

ایلان‌ماسک، مدیرعامل توئیتر، برای تقویت اشتراک‌‌ها و وابستگی کمتر به درآمد تبلیغاتی، اعلام کرد این شرکت هشت دلار در ماه برای سرویس توئیتر بلو که شامل تیک آبی احراز هویت است، دریافت می‌کند. ایلان‌ماسک در توئیتی نوشت: سیستم ارباب و رعیتی فعلی توئیتر برای افرادی که تیک آبی دارند یا ندارند، مزخرف است. قدرت برای […]

ایلان‌ماسک، مدیرعامل توئیتر، برای تقویت اشتراک‌‌ها و وابستگی کمتر به درآمد تبلیغاتی، اعلام کرد این شرکت هشت دلار در ماه برای سرویس توئیتر بلو که شامل تیک آبی احراز هویت است، دریافت می‌کند. ایلان‌ماسک در توئیتی نوشت: سیستم ارباب و رعیتی فعلی توئیتر برای افرادی که تیک آبی دارند یا ندارند، مزخرف است. قدرت برای مردم! سیستم بلو برای هشت دلار در ماه. وی همچنین خاطرنشان کرد: این قیمت در هر کشوری براساس قدرت خرید، تنظیم خواهد شد. علامت تیک آبی در کنار نام یک فرد در توئیتر به معنای آن است که این پلتفرم تأیید می‌کند حساب مذکور متعلق به فرد یا شرکتی است که ادعا می‌کند. توئیتر در حال‌حاضر برای اکثر کاربران رایگان است. ایلان‌ماسک هفته گذشته توئیتر را به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. از زمان خریداری کردن توئیتر، ایلان‌ماسک برای انجام تغییرات در این شرکت شبکه اجتماعی، به سرعت دست به کار شده و مدیرعامل و سایر مقامات ارشد آن را اخراج کرده است. سارا پرسونت؛ مدیر تبلیغاتی توئیتر در توئیتی اعلام کرد هفته گذشته از سمت خود استعفا کرده است و به ابهامات برای آگهی‌دهندگان درخصوص تغییرات این شرکت شبکه اجتماعی تحت مدیریت ماسک، افزود. دالانا برند؛ مدیر تنوع و افراد در توئیتر روز سه‌شنبه هفته جاری در پست لینکدین گفت: او هم هفته گذشته از سمت خود استعفا کرده است. نیک کالدوِل، مدیرکل فناوری‌های اصلی هم تأیید کرد توئیتر را ترک کرده است و شب دوشنبه پروفایل خود را به مدیر سابق توئیتر تغییر داد. به گفته منابع آگاه، لزلی برلاند؛ مدیر بازاریابی، جی سالیوان؛ مدیر محصول توئیتر و ژان فیلیپ ماهو؛ معاون او هم توئیتر را ترک کرده‌اند. برلند در توئیتی، یک قلب آبی فرستاد اما به جزییات بیشتری اشاره نکرد. ماسک روز سه‌شنبه هفته جاری، گفت: مشترکان با علامت تیک آبی در پاسخ‌ها، منشن‌‌ها و جست‌وجو، اولویت خواهند داشت و می‌توانند ویدیو‌ها و صوت‌های طولانی‌تری پست کنند. همچنین نصف بقیه کاربران تبلیغات می‌بینند. وال استریت ژورنال روز سه‌شنبه به نقل از منابع آگاه نوشت که توئیتر دیگر به مشترکان سرویس توئیتر بلو اجازه نمی‌دهد به مقالات بدون تبلیغ دسترسی داشته باشند. این سرویس پیش از این به مشترکان اجازه می‌داد به مقالات بعضی از ناشران بدون تبلیغات دسترسی پیدا کنند. اظهارات ماسک پس از گزارش‌های رسانه‌ای مطرح شد مبنی بر این که وی در حال بررسی فرآیند احراز هویت و اعطای تیک آبی است. توئیتر سابق بر این تیک آبی را به افراد مشهور و برجسته بر مبنای معیار خودش می‌داد. بیش از ۸۰ درصد از کاربران توئیتر در یک نظرسنجی اخیر اعلام کردند برای تیک آبی، پول پرداخت نخواهند کرد. حدود ۱۰ درصد گفته‌اند مایلند پنج دلار در ماه پرداخت کنند. توئیتر پیش از این سرویس اشتراکی توئیتر بلو را در ژوئن سال ۲۰۲۱ عرضه کرده بود که قابلیت‌هایی نظیر امکان ویرایش توئیت‌‌ها داشت. براساس گزارش رویترز، در بحبوحه گمانه‌زنی که توئیتر ممکن است به زودی دریافت پول از کاربران دارنده تیک آبی را به قیمت ماهانه ۲۰ دلار آغاز کند، استفن کینگ، نویسنده معروف در توئیتی نوشته بود حاضر به پرداخت این مبلغ نیست. در این بین، آژانس اعتبارسنجی «اس‌اند پی گلوبال ریتینگز» پس از خریداری شدن توئیتر توسط ایلان‌ماسک، به دلیل افزایش قابل‌توجه بدهی این شرکت، رتبه اعتباری آن را به بی ‌منفی تنزل داد.