رئیس ستاد سوخت، گفت: از ۵۰۰ هزار کامیون درونشهری و برونشهری حدود ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده است. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا احمدی؛ گفت: سن فرسودگی کامیونها براساس آییننامه ماده ۸ قانون هوای پاک به ۱۶ سال تقلیل پیدا کرده است. بر این اساس از ۵۰۰ هزار کامیون فعال درونشهری و برونشهری نزدیک به ۲۰۰ هزار […]
رئیس ستاد سوخت، گفت: از ۵۰۰ هزار کامیون درونشهری و برونشهری حدود ۲۰۰ هزار کامیون فرسوده است. به گزارش مناقصهمزایده، علیرضا احمدی؛ گفت: سن فرسودگی کامیونها براساس آییننامه ماده ۸ قانون هوای پاک به ۱۶ سال تقلیل پیدا کرده است. بر این اساس از ۵۰۰ هزار کامیون فعال درونشهری و برونشهری نزدیک به ۲۰۰ هزار ناوگان فرسوده است. وی افزود، نوسازی ناوگان در حوزه وسایل سنگین به دلیل افزایش قیمت، میزان تسهیلات باید متفاوت باشد از همین رو چندین طرح برای نوسازی کامیون در نظر گرفته شده است. احمدی؛ با اشاره به طرحهای ۶۵ هزارتایی با مشارکت ستاد بهینهسازی سوخت و طرح کلید به کلید با مشارکت سازمان گسترش، گفت: براساس این طرحها واردات کامیونهای با عمر زیر سه سال ساخت داده شد. رئیس ستاد سوخت، گفت: طی سه سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۴ نفر ثبتنام کردند از این میزان ۱۸ هزار و ۱۴۴ ثبت سفارش صورت گرفته است. احمدی؛ افزود: شمار کامیونهای وارداتی ۱۷ هزار ۴۳۷ دستگاه بوده که پنج هزار و ۱۵۲ کامیون شمارهگذاری شده است. رئیس ستاد سوخت، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واردات کامیون بحث اسقاط آن است که در سالهای اخیر از لحاظ قیمتی تغییر قابلتوجهی داشته است بهطوری که جهش قیمتی از ۳۰۰ میلیون به بیش از یک میلیارد تومان رسید. احمدی؛ افزود: برای اصلاح قیمتها طرحی ارایه شده که در حال بررسی است و در صورت تصویب حدود نیمی از ناوگان در پنج سال آینده نوسازی میشود. وی تأکید کرد، کامیونهای فرسوده در کنار سطح پایین ایمنی و حادثه ساز بودن، چیزی حدود سه برابر کامیونهای نو سوخت مصرف میکنند. احمدی؛ گفت: از دیگر مشکلات ناوگان فرسوده میزان آلایندگی ماشینآلات سنگین است که اغلب این ناوگان عمری بالای ۴۰ سال دارند. وی یادآور شد: طی مذاکراتی که با وزارت صمت داشتیم کامیونهای ۱۰ تنی را از داخل تأمین میکنیم، اما کامیونهای بالای ۱۰ تن از خارج تأمین میشود که عمدتاً کشورهای اروپایی و کرهجنوبی است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.