معاون سازمان بنادر کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در حوزه دریا معاون سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در این سازمان و شرکتها و ارگانهای دریایی، گفت: حقوق و مزایای استاندارد را باید برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، مجیدعلی نازی؛ در نشست تخصصی معاونین امور […]
معاون سازمان بنادر
کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در حوزه دریا
معاون سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به کمبود جدی نیروی انسانی متخصص در این سازمان و شرکتها و ارگانهای دریایی، گفت: حقوق و مزایای استاندارد را باید برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم. به گزارش مناقصهمزایده، مجیدعلی نازی؛ در نشست تخصصی معاونین امور دریایی بنادر کشور با تأکید بر کمبود جدی نیروی انسانی مختصص در این سازمان و شرکتها و ارگانهای دریایی کشور، بحث اول سازمان را معضل نیروی انسانی متخصص عنوان کرد و از تشکیل کارگروههای تخصصی و پیگیری این موضوع در مجلس و دولت خبر داد. نازی؛ تأکید کرد: باید حقوق و مزایای استاندارد را برای نیروهای متخصص دریایی وضع کنیم. وی به نگرانیهای این معاونت از فرسودگی ناوگان دریایی نیز اشاره کرد و گفت: باید با برنامهریزی دقیقتر و منسجمتر نسبت به حل این مشکل اقدام کنیم. در ادامه مهدی فرمهینیفراهانی؛ سرپرست اداره کل امور دریایی نیز، از کاهش متخصصان و کارشناسان حوزه دریایی اظهار نگرانی کرد و گفت: بیش از ۶۰ چالش را احصا کردهایم و نیاز است بهطور جدی با رویکرد جراحیگونه این چالشها را مدیریت کنیم. وی به لزوم اجرای خطمشیهای اداره کل دریانوردی در سازمان، ادامه داد: افزایش سطح ایمنی در ناوگان آبراههها و بنادر، توسعه ناوگان تحت پرچم ایران، توسعه بخش غیردولتی در خدمات دریایی، عملیات دریایی در حداقل زمان ممکن در بستر ایمن، هوشندسازی فرآیندها در جهت توسعه سیستمهای یکپارچه، ساماندهی و توسعه حملونقل مسافری و مدرنسازی زیرساختها و تجهیزات از جمله این خطمشیهاست. سرپرست اداره کل امور دریایی، با تأکید بر اینکه نگارش دستورالعملها باید در اجراء باشد نه ستاد، ادامه داد: با آنکه تأمین تجهیزات دریایی و مخابراتی در طرح آمایش دیده شده و طرح بلندمدت است اما برنامهریزیها برای حل عاجل آن را نیز در دستور کار داریم. فرمهینیفراهانی؛ به تعیین مناطق خدمتگزاری و عملیاتی اشاره کرد و گفت: این مشکل از قبل وجود داشته است که برای حل این معضل نهایتاً تا یک ماه آینده آییننامه مناطق نظارتی و عملیاتی نهایی و بهروز میشود تا در هیأت وزیران مورد رسیدگی و ابلاغ قرار گیرد.
لزوم تغییر استراتژی با توجه به کمبود نیروی متخصص
همچنین نادر پسنده؛ مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به تجربه موفق لایروبی در بندر آستارا، تأکید کرد: همانطور که در بندر آستارا شاهد افزایش بهرهوری لایروبها بودیم (گاهی تا ساعت پاسی از شب این لایروبها مشغول عملیات لایروبی بودند) چرا باید در سایر بنادر لایروبها را به حداقل کارایی برسانیم و این لایروبها فقط در بخشی از روز فعالیت کنند. وی تغییر استراتژی با توجه به کمبود نیروی متخصص را لزومی دانست و گفت: برای این منظور میتوانیم با تغییر نگاه استراتژیک از ظرفیت بخشخصوصی استفاده کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.