معاون وزیر راهوشهرسازی اعلام کرد؛ سرمایهگذاری برد-برد بخشخصوصی خارجی و داخلی در حملونقل ایران معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، گفت: فعالیت اقتصادی روسیه در ایران و بخشخصوصی در حوزههای حملونقل، ترانزیت و لجستیک میتواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ درباره دستاوردهای «همایش تجاری مشترک مسؤولین شرکتهای حملونقل […]
معاون وزیر راهوشهرسازی اعلام کرد؛
سرمایهگذاری برد-برد بخشخصوصی خارجی و داخلی در حملونقل ایران
معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، گفت: فعالیت اقتصادی روسیه در ایران و بخشخصوصی در حوزههای حملونقل، ترانزیت و لجستیک میتواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد. به گزارش مناقصهمزایده، شهریار افندیزاده؛ درباره دستاوردهای «همایش تجاری مشترک مسؤولین شرکتهای حملونقل و لجستیکی و خدمات بازرگانی بخشخصوصی با هیأت روسی» گفت: دو کشور ایران و روسیه در ماههای گذشته نشستهای بسیاری را درخصوص توسعه روابط حملونقلی و ترانزیت برگزار کردهاند و در آوریل امسال نیز کمیتههای حملونقل ایران و روسیه در مسکو هدفگذاری ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیت در برنامه قرار دادهاند. معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف، نیاز است همه مسیرهای حملونقل جادهای، ریلی و ترکیبی برای ترانزیت کالا به اقیانوس هند فعال شوند و فعالان اقتصادی میتوانند در بخش سرمایهگذاری و تبادلات تجاری در کنار دولتها مؤثر باشند. افندیزاده؛ با اشاره به موقعیت استراتژیک کشورمان در منطقه، گفت: ایران بهعنوان پل ارتباطی روسیه و آسیایمیانه به آبهای آزاد دنیا شناخته میشود، به همین دلیل فعالیت اقتصادی بخشخصوصی و فعالان اقتصادی روسیه در ایران در حوزههای حملونقل، ترانزیت و لجستیک میتواند مزایای خوبی برای دو طرف در برداشته باشد. وی با بیان اینکه کشور ایران در چند سال اخیر تلاش کرده ظرفیتهای ترانزیتی خود را گسترش دهد، افزود: در حالحاضر بنادر شمالی و جنوبی ایران در حال توسعه هستند تا جایی که ظرفیت بنادر کشورمان در شمال و جنوب، ۲۷۰ میلیون تن در سال است و آمادگی برای سرمایهگذاری کشورهای دیگر در بنادر ایران فراهم شده است. به گفته افندیزاده؛ ایجاد مراکز لجستیک میتواند در توسعه اقتصادی در منطقه تأثیرگذار باشد. معاون وزیر راهوشهرسازی، اظهار کرد: ایران دارای حدود ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال بهرهبرداری بوده و سه هزار کیلومتر شبکه ریلی در حال احداث نیز در برنامه قرار دارد. وی افزود: همچنین کشورمان دارای چهار خط ریلی سرخس تا بندرعباس، اینچهبرون تا بندر عباس، رشت – بندرعباس و چابهار – زاهدان است که میتواند چابهار را به شبکه داخلی ایران متصل کند و همه آنها میتوانند در کریدور شمال-جنوب فعال شوند. افندیزاده؛ ادامه داد: این در حالی است که ۶۰ هزار کیلومتر راه اصلی جادهای در کشور وجود دارد که موجب دسترسی مناسب و اتصال بنادر و مرزهای شمالی ایران به سمت آبهای آزاد جهان شده است. معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، خاطرنشان کرد: بندر چابهار آینده خوبی برای کشورهای منطقه دارد و پیشنهاد میشود فعالان اقتصادی روسیه بستههای پیشنهادی خود را به دولت ایران برای بررسی ارسال کنند. وی ادامه داد: در زمینه خرید ناوگان ریلی، واگنهای باری و مسافری و کامیونهای ترانزیتی نیز از بستههای پیشنهادی فعالان اقتصادی داخل و خارج استقبال میشود. افندیزاده؛ تأکید کرد: دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی خارجی خود را براساس تقویت همکاری در زمینههای مختلف اقتصادی و توسعه زیرساختهای حملونقلی و ترانزیت بین ایران و سایر کشورهای منطقه هدفگذاری کرده و آمادگی کامل جهت همکاری با کشورهای منطقه و فعالان اقتصادی آن کشورها در همه زمینههای حملونقلی و ترانزیت را دارد. معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، گفت: طی یک هدفگذاری کلی سهجانبه با آذربایجان و روسیه تا سال ۲۰۳۰ حجم ترانزیت کالا میان ایران با این کشورها به ۱۵ میلیون تن میرسد. وی در پایان، خاطرنشان کرد: همچنین هدفگذاری ایران و کشورهای آسیای مرکزی ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالاست، بنابراین بهترین فرصت برای فعالان اقتصادی فراهم شده تا از شرایط ایجاد شده در جهت افزایش تبادلات تجاری بین کشورهای منطقه استفاده بهینه را داشته باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.