اعلام زمان پایان خصوصی‌سازی‌ها

  رییس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این‌که تعداد ۱۲۰ شرکت از شرکت‌هایی که قرار بود براساس اصل ۴۴ واگذار شوند باقی مانده است، ابراز امیدواری‌ کرد: این شرکت‌ها نیز در ماه‌های آینده واگذار شده و خصوصی‌سازی‌‌ها در فاصله کوتاهی به پایان برسد. علی‌اشرف پوری‌حسینی در گفت‌و‌گو با جماران، در مورد روند خصوصی‌سازی‌‌ها در دولت یازدهم، […]

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این‌که تعداد ۱۲۰ شرکت از شرکت‌هایی که قرار بود براساس اصل ۴۴ واگذار شوند باقی مانده است، ابراز امیدواری‌ کرد: این شرکت‌ها نیز در ماه‌های آینده واگذار شده و خصوصی‌سازی‌‌ها در فاصله کوتاهی به پایان برسد.

علی‌اشرف پوری‌حسینی در گفت‌و‌گو با جماران، در مورد روند خصوصی‌سازی‌‌ها در دولت یازدهم، اظهار‌ کرد: تلاش کردیم به جای این‌که خصوصی‌سازی‌‌ها در قالب رد‌دیون به طلبکاران دولت انجام و اهداف خصوصی‌سازی فراموش شود، آن‌‌ها را در مسیر قانونی و صحیح خودش قرارداده و از طریق مزایده به بخش خصوصی واقعی واگذار کنیم.

وی با بیان این‌که ما به سهم خودمان برای تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی تلاش می‌کنیم، تأکید ‌کرد: البته فعالیت سال‌های اخیر سازمان خصوصی‌سازی با مقاومت‌هایی همراه بود و اذیت‌هایی را برای این سازمان در پی داشت، اما همکاران من همگی عزم داشتند که خصوصی‌سازی را در مسیر اصلی خودش قرار دهند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد میزان فروش سال‌های اخیر سازمان خصوصی‌سازی نیز گفت: به دلیل بد بودن وضع بازار در سال‌های ۹۳ و ۹۴ فروش‌های ما خیلی بالا نبود، ولی امیدواریم در باقی مانده سال این عقب ماندگی به لحاظ ریالی نیز جبران شود.

پوری‌حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد میزان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، یادآور ‌شد: در مجموع ما اندکی بیش از نصف شرکت‌هایی که قرار بود را واگذار کردیم. تعدادی از شرکت‌ها نیز از دستور کار سازمان خصوصی‌سازی خارج شدند. حدود ۱۲۰ شرکت باقی مانده که امیدواریم در ماه‌های آینده واگذار شده و خصوصی‌سازی‌‌ها در فاصله کوتاهی به پایان برسد.

وی همچنین در ارزیابی عملکرد سازمان خصوص‌سازی اظهار‌کرد: سازمان خصوصی‌سازی صددرصد پتانسیل و توانایی خودش را به‌کار گرفته و هیچ کم و کسری ندارد. من به سازمان خصوصی‌سازی نمره ۲۰ می‌دهم، اما این‌که نتیجه این فعالیت‌ها ثمر داشته و یا نه محل تردید است.

 

رییس سازمان خصوصی‌سازی با تأکید بر این‌که ما طرف عرضه هستیم و طرف تقاضا نیستیم، یادآور ‌شد: وظیفه ما آماده کردن سهام برای عرضه است که این کار را به نحو شایسته انجام دادیم. اما ارکان‌های دیگری از قبیل بخش خصوصی، بازار بورس، بازار سرمایه، علاقه‌مندی خریدار، شرایط تحریم و شرایط رکود در خصوصی‌سازی دخیل است که ما نمی‌توانیم آن‌‌ها را کاری کنیم.