علت همه حوادث سهل‌انگاری نیست

قناعتی با اشاره به حوادث اخیر مترو علت همه حوادث سهل‌انگاری نیست عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با بیان این‌که مقیاس کار و احتمال خطا در مترو بسیار بالاست، گفت: همه اتفاقات را نمی‌توان با قید سهل‌انگاری در فعالیت‌ها همراه ساخت. ابوالفضل‌قناعتی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به حوادث اخیر در مترو گفت: […]

قناعتی با اشاره به حوادث اخیر مترو

علت همه حوادث سهل‌انگاری نیست

عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با بیان این‌که مقیاس کار و احتمال خطا در مترو بسیار بالاست، گفت: همه اتفاقات را نمی‌توان با قید سهل‌انگاری در فعالیت‌ها همراه ساخت.

ابوالفضل‌قناعتی در گفت‌و‌گو با مهر با اشاره به حوادث اخیر در مترو گفت: نمی‌توان و نباید به راحتی از این اتفاقات بگذریم، باید علت یابی در این خصوص در شورای شهر و توسط دیگر نهادهای مرتبط انجام شود و از شهرداری بخواهیم که در باره این حوادث توضیح دهد.

وی افزود: این مطالبه مردم است که از طریق شورای اسلامی شهر تهران پیگیری خواهد شد.

وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم در حوادث اخیر همه موضوعات به یک شکل بوده مثلاً حوادث به دلیل نوع مصالح یا گودبرداری غیراصولی بوده، در واقع اتفاقات از نظر فنی شبیه هم نیستند که براساس آن بگوییم شهرداری کوتاهی کرده است.

وی تأکید کرد: به بیان دیگر همه اتفاقات را نمی‌توان با قید سهل‌انگاری در فعالیت‌ها همراه ساخت.

قناعتی با اشاره به حادثه نشست زمین در شهران گفت: در این زمینه همچنان منتظر پاسخ دادگستری هستیم، زیرا آخرین ساختار تصمیم‌گیری قانونی دادگستری است و اگر مشخص شود شهرداری کوتاهی کرده قطعاً شورای شهر حساسیت نشان خواهد داد.

وی با اشاره به حاثه متروی کیانشهر نیز گفت: برای بررسی این موضوع نیز گروه‌های مختلفی تعیین شدند. شورای شهر نیز در حوزه معاونت فنی-‌عمرانی رسیدگی به این حادثه را آغاز کرده است.

وی تأکید کرد: اگر مشخص شود ضعف مدیریت باعث این اتفاق شده قطعاً با مدیران مرتبط با حادثه برخورد می‌کنیم.

عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اخبار پیرامون ریزش مترو در کوهسار نیز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی درباره این موضوع ندارم اما براساس پیگیری‌ها از مدیرعامل مترو ظاهراً ریزیشی اتفاق نیفتاده است.

قناعتی با بیان این‌که مقیاس کار در مترو بسیار بالاست، گفت: شرکت مترو قرار است ۱۰۰ کیلومتر شبکه مترو ایجاد کند. این حجم کار به هر حال ضریب خطا را بالا می‌برد.

وی تأکید کرد: من نمی‌خواهم با این حرف اتفاقات را توجیه کنم اما به هر حال کارهای فنی-عمرانی خالی از حادثه نیست که باید با مدیریت دقیق از حجم حوادث کاست و به موقع به مردم توضیحات لازم را ارایه داد.

 

گفتنی است در نخستین ساعات آخرین روز هفته گذشته، بخشی از کارگاه مترو کوهسار دچار ریزش شد که در این حادثه تنها یک کارگر دچار مصدومیت شد و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.