نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتقادها به آییننامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: بنده ایرادات جدی به آییننامه نوشته شده برای واردات خودرو دارم. یکی درخصوص ارز تخصیصی به خودروهای وارداتی است؛ از نظر بنده اصلاً لزومی نداشت که این ارز تخصیص پیدا کند. امروز شاهد هستیم که […]
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به انتقادها به آییننامه نوشته شده برای واردات خودرو، بیان کرد: بنده ایرادات جدی به آییننامه نوشته شده برای واردات خودرو دارم. یکی درخصوص ارز تخصیصی به خودروهای وارداتی است؛ از نظر بنده اصلاً لزومی نداشت که این ارز تخصیص پیدا کند. امروز شاهد هستیم که این ارز در اختیار خودروسازها قرار میگیرد چراکه قرار است واردات را آنها انجام دهند. این یک بازی بود که متأسفانه رقم خورد. به گزارش ایسنا، جلال رشیدیکوچی؛ در ادامه، اظهار کرد: از سوی دیگر بنده قائل بودم که واردات خودرو باید براساس تعرفه صورت میگرفت. خودروهایی که قیمت پایینتری دارند تعرفه کمتر و خودروهایی که قیمت بالاتری دارند تعرفه بیشتری بپردازند. دولت باید برای تمام اقشار خودرو وارد کند تا خودرو از کالای سرمایهای به یک کالای مصرفی تبدیل شود. نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایراد بعدی نیز به تعداد و نوع خودروی وارداتی باز میگردد. زمانی که سقف را ۱۰ هزار دلار تعیین کردیم قاعدتاً خودروهای خیلی باکیفیتی وارد نخواهد شد. هرچند که کیفیت آنها از خودروهای داخلی بالاتر است. نکته اساسی این است که براساس آییننامه نوشته شده باید عوارض و تعرفه واردات یک خودرو ۱۰ هزار دلاری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد باشد. یعنی بالغ بر ۱۵ هزار دلار که به دلار امروز نیز تقریباً ۵۰۰ میلیون تومان است. امیدواریم این سقف بالاتر نرود. وی در ادامه، تأکید کرد: بنده معتقدم اگر نظارت صورت نگیرد این تعرفه تا سقف یک میلیارد تومان نیز بالا میرود که هیچ کمکی به بازار خودرو ایران نخواهد کرد. مجلس در قانونی که نوشته اصلاً بر نوع خودرو وارداتی انحصار نگذاشته است. این آییننامه واردات است که دچار ایراد است. ما به دنبال این هستیم حداقل برای سال آینده برخی از بندهای آییننامه واردات خودرو را به نفع مردم اصلاح کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.