دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی بدهی حملونقل ریلی، بهدلیل تصدیگری راهآهن است دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی، درباره بدهیهای حملونقل ریلی گفت که این بدهیها بهدلیل تصدیگری راهآهن است و اگر رویکرد مدیرعامل راهآهن و وزیر راه این باشد که این تصدیگری را حفظ کنند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد. […]
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی
بدهی حملونقل ریلی، بهدلیل تصدیگری راهآهن است
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی، درباره بدهیهای حملونقل ریلی گفت که این بدهیها بهدلیل تصدیگری راهآهن است و اگر رویکرد مدیرعامل راهآهن و وزیر راه این باشد که این تصدیگری را حفظ کنند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد. سبحاننظری؛ در گفتوگو با ایسنا، درباره نقش بودجه عمومی کشور در خرجهای حملونقل ریلی، بیان کرد: بخش راهآهن دولتی تصدیگر است و تصدی زیادی در حوزه حملونقل ریلی دارد و هنوز ۷۹ درصد ناوگان لوکوموتیو کشور در اختیار راهآهن است که بهرهوری اندکی هم دارد؛ در این شرایط، بودجه عمومی تحمل خرجهای حملونقل ریلی را ندارد. وی ادامه داد: با توجه به بهرهوری پایین در شیوه دولتی، طبق مقرات و قوانین از حدود ۱۵ سال قبل، راهآهن موظف بوده مالکیت تمام ناوگان ریلی را اعم از واگن و لوکوموتیو باری و مسافری، به بخشخصوصی منتقل کند؛ اما این کار را نکرده و در این مدت با شیوه دولتی مدیریت شده است. دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی، خاطرنشان کرد: اگر همین لوکوموتیوها برای بخشخصوصی باشد، قطعاً بهرهوری بیشتری داشته و سودده میشود، در آن صورت به بودجه عمومی اتکا ندارد و با بودجه خصوصی مدیریت میشود. الان در دولت بودجهای برای تعمیر این لوکوموتیوها در حوزه مسافری و حملونقل ریلی وجود ندارد. تنها چاره ممکن این است که اینها به بخشخصوصی واگذار شود. نظری؛ با بیان اینکه بخشخصوصی علاقهمند است که حملونقل ریلی را در اختیار بگیرد، افزود: زودبازدهترین کاری که راهآهن میتواند کند این است که لوکوموتیوهای زمینگیر را تعمیر کند، در کشورهای دیگر هم اینطور نیست که لوکوموتیو و واگن را در ۲۰ سالگی دور بیندازند، بلکه تا جای ممکن از این دستگاهها استفاده میکنند. در اروپا هم واگنها و لوکوموتیوهای ۴۰ ساله بازسازی میشود و و مجددا از آنها استفاده میکنند. وی با بیان اینکه صنایع فولادی با گلوگاهی مواجهند که مشتاقند در حوزه حملونقل ریلی سرمایهگذاری کنند؛ گفت: راهآهن میتواند به زودبازدهترین روش ممکن با کمک همین صنایع فولاد، واگنها و لکوموتیوها را تعمیر کند. راهآهن میتواند به مدیریت حملونقل بپردازد و نه تصدیگری؛ بودجهاش را هم بخشخصوصی دارد میتواند تزیق کند. دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی، درباره بدهیهایی که حملونقل ریلی دارد، توضیح داد: تحلیل ما در بخشخصوصی این است که بدهیهایی که از دولت قبل مانده بهدلیل تصدیگری راهآهن است؛ اگر رویکرد مدیرعامل راهآهن و وزیر راه این باشد که این تصدیگری را حفظ کنند و بدتر اینکه آن را افزایش دهند، این بدهی برای آیندگان هم انباشته خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.