جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: ساماندهی و انضباطبخشی تردد موتورسیکلتسواران تنها با اقدامات سلبی پلیس امکانپذیر نیست و باید ابتدا منشأ این مسأله شناسایی شده سپس درصدد رفع آن برآییم. به گزارش خبرخودرو، سردار تیمور حسینی؛ درخصوص ساماندهی و انضباطبخشی تردد موتورسیکلتسواران در تهران، اظهار داشت: تردد موتورسیکلتها در هر مکانی که برای آنها […]
جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، گفت: ساماندهی و انضباطبخشی تردد موتورسیکلتسواران تنها با اقدامات سلبی پلیس امکانپذیر نیست و باید ابتدا منشأ این مسأله شناسایی شده سپس درصدد رفع آن برآییم. به گزارش خبرخودرو، سردار تیمور حسینی؛ درخصوص ساماندهی و انضباطبخشی تردد موتورسیکلتسواران در تهران، اظهار داشت: تردد موتورسیکلتها در هر مکانی که برای آنها جذابیت داشته باشد امکانپذیر است. حال سؤالی مطرح است مبنی بر اینکه آیا همه مشاغل در هسته مرکزی تهران جزء مشاغلی هستند که باید الزاماً در هسته مرکزی شهر متمرکز باشند؟ آیا روش توزیع و بخش لجستیک ما درست است؟ آیا بنگاههای باربری قدیمی کماکان باید در مرکزیت شهر تهران وجود داشته باشند؟ لذا ما باید ابتدا منشأ مسائل را شناسایی و سپس درصدد حل آن مشکل برآییم اما متأسفانه به جای اینکه به دنبال شناسایی علل باشیم با معلولها برخورد میکنیم. سردار حسینی؛ با اشاره به اینکه بنده خود منتقد وضع موجود در رابطه با تردد موتورسیکلتسواران هستم، ادامه داد: موتورسیکلت برای بخش قابلتوجهی از موتورسیکلتسواران که در سطح شهر تردد میکنند وسیلهای برای امرار معاش آنهاست و اغلب افرادی هستند که شغل خود را از دست دادهاند چراکه اگر شغل مناسبی داشتند به این میزان در سطح شهر رشد پیدا نمیکردند. بنابراین برخورد با معلول (موتورسیکلتها) مشکلی را رفع نمیکند و اصلاح این وضعیت تنها با اقدامات سلبی پلیس میسر نیست اگرچه پلیس باید در مقام اجراء نسبت به ساماندهی موتورسیکلتها اقدام کند. وی همچنین درخصوص راهکارهای کاهش آلایندگیهای ناشی از موتورسیکلتها عنوان کرد: در کلانشهرهایی مانند تهران شهرداریها مکلف به اجرای راهکارهایی برای کاهش آلودگی هوا هستند و راهکارهایی مانند جایگزینی موتورسیکلتهای کاربراتوری با برقی در قانون تعیین شده اما همه روی کاغذ است و در عمل اتفاقی نیفتاده است. جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، یادآور شد: خوشبختانه ساماندهی حملونقل جادهای در کشور تابع قواعدی بوده اما در ساماندهی حملونقل شهری موفق عمل نکردهایم و هنوز شاهد حمل بارهای سنگین توسط موتورسیکلتها هستیم که پلیس و شهرداری میتوانند به کمک یکدیگر بخشی از ساماندهی موتورسیکلتها را برعهده گرفته و بخشی دیگر را شرکتهای پیک موتوری با ساماندهی موتورسیکلتهای تحت اختیار خود به عهده بگیرند. سردار حسینی؛ در ادامه درخصوص موضع پلیس در رابطه با موتورسواری بانوان، عنوان کرد: پلیس در رابطه با موتورسواری بانوان طبق قانون عمل میکند و قانون در ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی صراحتاً به دریافت گواهینامه موتورسیکلت برای آقایان اشاره کرده است. بنابراین تا زمانی که دریافت گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان منع قانونی داشته باشد موتورسواری نیز برای آنها ممنوع است. وی تأکید کرد: براساس قوانین کشور رانندگی با تمام وسائط نقلیه موتوری زمینی اعم از برقی و بنزینی، هیبریدی و دیزل و دوچرخ و سهچرخ و چهارچرخ و ششچرخ و ۱۸چرخ، سبک و سنگین، باربر و مسافربر، خصوصی و عمومی نیازمند اخذ گواهینامه است و براساس بیان صریح قانونگذار چون بانوان نمیتوانند گواهینامه موتورسیکلت داشته باشند لذا نمیتوانند با آن نیز رانندگی کنند. جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، همچنین در ادامه به وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو جدید به چرخه تردد کشور اضافه شده اما در مقابل فقط ۲۹ هزار دستگاه خودرو اسقاط است. سردار حسینی؛ اظهار داشت: فلسفه اسقاط یعنی با خروج خودروهای فرسوده، خودروهای نو، باکیفیت و ایمن تر وارد چرخه تردد شوند اما متأسفانه با اصلاحیه جدید مجلس و الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو باید فاتحه استاندارد و محیطزیست را خواند. وی همچنین از قانون فعلی سن فرسودگی وسایلنقلیه انتقاد کرد و گفت: طبق قانون فعلی سن مرز فرسودگی، وسایلنقلیه تا زمانی که گواهی معاینه فنی داشته باشند مجاز به تردد هستند اما نیاز است این قانون به حالت قبلی بازگشته و سن فرسودگی وسایلنقلیه به صورت دقیق مشخص شود. جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، یادآور شد: در حالحاضر نزدیک به نیمی از وسایلنقلیه در کشور فرسوده هستند اما نمیتوان فقط به صورت تحکمی و سلبی با این موضوع برخورد کرد و باید سیاستهای تشویقی و تسهیلات مناسب به مالکان وسایلنقلیه فرسوده ارایه کرد تا خود ترغیب به اسقاط وسیله نقلیه شوند. سردار حسینی؛ در پایان خاطرنشان کرد: اگر ژاپن را یک کشور منضبط در نظر بگیریم آیا میتوان گفت نظم حاکم بر کشور ژاپن تابع اقدامات پلیسی است؟ واضح است وجه بارز ژاپن تفکر و فرهنگ سیستمی این کشور است و امیدواریم روزی مسؤولین و دستگاههای مختلف متوجه شوند که باید کشور را با تفکر سیستمی اداره کرد و انتظار نداشته باشند که کلیه امور با ابزار و اقدامات سلبی پلیس پیش برود. اگر سیستم کار خود را به درستی انجام دهد پلیس نیز امور مربوط به خود را درست انجام خواهد داد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.