رئیس کل سازمان خصوصیسازی، گفت: دو خودروساز بزرگ کشور اکنون حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. البته سهم پنج درصدی دولت در ایرانخودرو و ۱۷ درصدی در سایپا لزوماً ملاک نیست. به گزارش مناقصهمزایده، حسین قربانزاده؛ گفت: نتیجه این جلسات، در جلسات نهایی وزارت اقتصاد و صمت مورد توجه قرار میگیرد […]
رئیس کل سازمان خصوصیسازی، گفت: دو خودروساز بزرگ کشور اکنون حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. البته سهم پنج درصدی دولت در ایرانخودرو و ۱۷ درصدی در سایپا لزوماً ملاک نیست. به گزارش مناقصهمزایده، حسین قربانزاده؛ گفت: نتیجه این جلسات، در جلسات نهایی وزارت اقتصاد و صمت مورد توجه قرار میگیرد و دو وزارتخانه به سمتی خواهند رفت که سند مشترکی را به صورت شفاف اعلام میکنند که تعهدی برای دولت سیزدهم برای خودروسازها خواهد بود ما بعد از کشاکش سالیان طولانی که برای واگذاری این دو خودروساز داشتیم، اقدام عملی شاهد باشیم. او گفت: دو خودروساز بزرگ کشور اکنون حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند. البته سهم پنج درصدی دولت در ایرانخودرو و ۱۷ درصدی در سایپا لزوماً ملاک نیست، بلکه حتماً باید نگاه جامعتری داشت که کل این دو شرکت به نحوی واگذار شود که هم نقدینگی به شرکت بیاید، هم بهرهوری و کارایی افزایش پیدا کند و هم از زیان انباشته خارج شوند. وی با اشاره به اینکه در مورد وثیقه بودن سهام شرکتهایی مانند مس، فولاد، ایرانخودرو و سایپا، شرکتهای مادر تخصصی و سازمانهای توسعهای سهام این شرکتها را برای تسهیلات خود شرکت و یا برای تسهیلات دیگری که سایر شرکتهای زیرمجموعه داشتند، وثیقه کردهاند، گفت: در شورای اصل ۴۴ در ماه گذشته با دستور رئیسجمهوری ابلاغ شد که همه شرکتهایی که در لیست واگذاری هستند باید سهام وثیقه را آزاد کنند. او افزود: ظرف یک ماه شرکتهای مادرتخصصی و سازمانهای توسعهای باید این کار را انجام دهند. وی با بیان اینکه اکنون در روزهای پایانی مهلت یک ماهه هستیم، گفت: اگر این سازمانها عمل نکنند، وزارت اقتصاد وارد عمل میشود و از دیگر سهام، لیست واگذاری جایگزین میکند. در مورد ایرانخودرو و سایپا دغدغه اصلی به ویژه در مورد سهام چرخه و تودلی است که نسبتی با آزادسازی با وثیقه مستقیم دولت ندارد آن را باید خود شرکت ورود پیدا کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.