مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خبرداد؛ احداث طولانیترین پل ریلی کشور به طول ۴٫۲ کیلومتر در مسیر راهآهن اردبیل- میانه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به اینکه راهآهن اردبیل-میانه یکی از پنج پروژه اولویتدار دولت است، گفت: طولانیترین پل ریلی کشور به طول ۴٫۲ کیلومتر در این […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خبرداد؛
احداث طولانیترین پل ریلی کشور به طول ۴٫۲ کیلومتر در مسیر راهآهن اردبیل- میانه
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به اینکه راهآهن اردبیل-میانه یکی از پنج پروژه اولویتدار دولت است، گفت: طولانیترین پل ریلی کشور به طول ۴٫۲ کیلومتر در این مسیر ساخته میشود. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ در حاشیه بازدید از راهآهن اردبیل-میانه با اشاره به اهمیت خط آهن و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور با تکمیل این پروژه، اظهار کرد: خط ریلی اردبیل-میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد همراه شده و با توجه به اینکه در بخش زیرسازی نیز ۹۲٫۵ درصد پیشرفت را کسب کرده و در حال اتمام است، تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به بهرهبرداری خواهد رسید. خادمی؛ این مسیر ریلی را دارای ۲۸ کیلومتر تونل اعلام کرد و گفت: طولانیترین پل ریلی کشور به طول ۴٫۲کیلومتر در این مسیر ساخته میشود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، راهآهن اردبیل میانه را یکی از دشوارترین پروژههای ریلی کشور دانست و افزود: این پروژه دارای بیشترین تراکم ابنیههای بزرگ در سطح کشور بوده و با توجه به عبور از مناطق رانشی با چالشها و پیچیدگیهای فنی و مهندسی همراه است. وی خاطرنشان کرد: راهآهن اردبیل بهطور کامل توسط پیمانکاران بخشخصوصی اجراء شده و در این طرح، ۱۱ پیمانکار و هفت مشاور مشغول فعالیت هستند. به گفته خادمی؛ در این پروژه بزرگ ریلی از تجهیزات کاملاً داخلی شده است. معاون وزیر راهوشهرسازی، سرعت حمل بار در این مسیر ریلی را ۱۲۰ کیلومتر و سرعت سفرهای مسافری را ۱۶۰ کیلومتر اعلام کرد. خادمی؛ گفت: ظرفیت جابهجایی مسافر از این خط ریلی در سال اول بهرهبرداری ۷۰۰ هزار نفر است و امکان انتقال ۹ هزار تن بار را نیز دارد. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ادامه داد: این ظرفیت در سال بیستم بهرهبرداری به ۱٫۵ میلیون نفر مسافر و ۲۰ میلیون تن بار خواهد رسید. گفتنی است؛ راهآهن میانه-اردبیل بهعنوان یکی از سختترین و فنیترین پروژههای ریلی در حال اجرای کشور، بخشی از راهآهن میانهـاردبیل-پارسآباد به طول ۱۷۵ کیلومتر است که پیش از این از سوی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور بهعنوان شاهکار مهندسی کشور یاد شده بود. عملیات اجرایی راهآهن میانه-اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و هماکنون در ۱۲ قطعه در دست اجراست. به لحاظ شرایط توپوگرافی، ۳۵ درصد این پروژه در منطقه کوهستانی و سختگذر، ۴۵ درصد در تپه ماهور و ۲۰ درصد در منطقه هموار واقع شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.