رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی مطرح کرد رفع نقاط ضعف بنادر شمالی برای افزایش سرمایهگذاری رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به اینکه زمان مناسب برای رفع نقاط ضعف و سرمایهگذاری در بنادر شمالی کشور فرارسیده است، گفت: ایران باید سهم خود را از حملونقل […]
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی مطرح کرد
رفع نقاط ضعف بنادر شمالی برای افزایش سرمایهگذاری
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به اینکه زمان مناسب برای رفع نقاط ضعف و سرمایهگذاری در بنادر شمالی کشور فرارسیده است، گفت: ایران باید سهم خود را از حملونقل دریای خزر افزایش دهد. به گزارش مناقصهمزایده، سیدعلی حسینی؛ با اشاره به نقش کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه حملونقل دریایی کشور، اظهار داشت: این سازمان بهطور مشخص نقش کلیدی در توسعه حملونقل دریای خزر دارد و همان طور که در جنوب شاهد توسعه حملونقل دریایی هستیم در شمال کشور نیز با توجه به ظرفیتهای موجود باید تغییرات بسیاری شاهد باشیم و در مسیر توسعه گامبرداریم. وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در توسعه حملونقل دریای خزر توجه به توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب در مسیر ایران است و این اتفاق ترافیک کالا در بنادر شمالی کشور را افزایش خواهد داد و به این ترتیب میتوانیم از فضای ایجاد شده به نحو مطلوب بهرهمند شویم و سهم خود را از حملونقل دریای خزر ارتقاء بخشیم. رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با بیان اینکه اتصال بنادر شمالی به ریل، خطآهن رشت-آستارا و تأمین شناورهای رو-رو از جمله مسائلی است که در راستای توسعه حملونقل دریای خزر از سوی ایران باید در دستورکار قرار گیرد، عنوان کرد: متأسفانه در حملونقل دریای خزر سهم پایینی داریم و اگر واقعاً هدف کشور توسعه بنادر و حملونقل دریای خزر است باید هر چه سریعتر به موارد مختلفی که زمینه ساز این توسعه و رشد است، توجه کنیم. وی با اشاره به اینکه زمان رفع نقاط ضعف و سرمایهگذاری در حوزه حملونقل دریای خزر فرا رسیده است، اظهار داشت: در مقطع زمانی فعلی که بهطور مثال روسیه قصد دارد ۱۰ میلیون تن کالا را از مسیر ایران جابهجا کند، باید نقاط ضعف بنادر شمالی و حملونقل دریای خزر را برطرف کنیم و با سرمایهگذاری مناسب و بهرهمندی از ظرفیتهای بخشخصوصی در این راستا گامبرداریم. به گفته حسینی؛ در شمال ایران با کمبود شناورهای رو-رو مواجه هستیم و بخشخصوصی در این حوزه میتواند بهطور جدی ورود کند و با حمایتهای مادی و معنوی سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه شاهد تأمین تجهیزات باشیم. رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در بخش ریلی باید شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به قبل نگاه خود را تغییر دهد و تمامی بنادر شمالی از مزیت ریلی بهرهمند شوند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.