تغییر قوانین دلیل تأخیر صدور گواهینامه‌های فرودگاهی

مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان «دو فرودگاه بین‌المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند»، گفت: به‌دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تأخیر روبه‌رو شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌اصغر باریکانی؛ با یادآوری این که از ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور دو فرودگاه گواهینامه فرودگاهی دارند، اظهار […]

مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با بیان «دو فرودگاه بین‌المللی دارای گواهینامه فرودگاهی هستند»، گفت: به‌دلیل تغییر قوانین، پروسه صدور گواهینامه با تأخیر روبه‌رو شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، علی‌اصغر باریکانی؛ با یادآوری این که از ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور دو فرودگاه گواهینامه فرودگاهی دارند، اظهار کرد:‌ براساس قانون فرودگاه‌های باقیمانده حداکثر باید در یک بازه‌زمانی یک‌ساله گواهینامه فرودگاهی را اخذ کنند. باریکانی؛ با بیان این‌که تغییر قوانین باعث شده تا صدور گواهینامه فرودگاهی برای هفت فرودگاه دیگر با تأخیر مواجه شود، افزود: هم‌اکنون فرودگاه‌های زاهدان و بندرعباس گواهینامه فرودگاهی دارند. وی با اشاره به این‌که بررسی اطلاعات فرودگاه کیش برای صدور گواهینامه انجام شده است، اضافه کرد: در مرحله بعد، کارشناسان سازمان هواپیمایی از این فرودگاه بازدید میدانی انجام خواهند داد. مدیرکل دفتر مقررات، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بیان کرد: براساس مفاد ماده ۴ آیین‌نامه مدیریت بهره‌برداری، ‌احداث و توسعه فرودگاه‌های غیرنظامی مصوب هیأت وزیران، فرودگاه‌های بین‌المللی کشور باید تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۳ گواهینامه فرودگاهی را دریافت کنند. باریکانی؛ با بیان این‌که گواهینامه فرودگاهی به دو صورت گواهینامه زیرساخت و بهره‌بردار صادر می‌شود، یادآور شد: در مجموع طی شش مرحله گواهینامه فرودگاهی صادر می‌شود که مراحل یک تا سه آن سه تا شش ماه زمان می‌برد. وی در عین حال، گفت: با وجود آیین‌نامه مدیریت، بهره‌داری، ‌احداث و توسعه فرودگاه‌های غیرنظامی، فرودگاه‌های بین‌المللی و مرز هوایی باید براساس مقررات جدید گواهینامه فرودگاهی دریافت کنند. باریکانی؛ همچنین از انجام همه کارهای مربوط به صدور گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه مشهد خبر داد.