اسناد خزانه اسلامی همچنان در صدر معاملات روزانه فرابورس

معاملات فرابورس ایران دیروز با ۳۱ هزار نوبت خرید و فروش به ارزش دو هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال به پایان رسید.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات دیروز بالغ بر ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار دادوستد شد و ارزش آن به ۲ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال رسید.  در […]

معاملات فرابورس ایران دیروز با ۳۱ هزار نوبت خرید و فروش به ارزش دو هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال به پایان رسید.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات دیروز بالغ بر ۳۲۶ میلیون ورقه بهادار دادوستد شد و ارزش آن به ۲ هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال رسید.

 در همین حال با رشد ۱٫۳ واحدی شاخص کل فرابورس ایران، آیفکس توانست رقم ۸۲۸٫۵۵ واحد را در به ثبت برساند. ۳ نماد شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

در این روز اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۲» با دادوستد ۱۷۱ هزار ورقه به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در صدر بالا‌‌ترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در ۵ نماد اسناد خزانه اسلامی در مجموع، ۳۳۳ میلیارد ریال مبادله شد.

بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام در این روز متعلق به نماد ذوب آهن اصفهان بود و ۴۸ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۱۷۲ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در بازار اول، ۳۸ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۰۴ میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالا‌‌ترین حجم و ارزش معاملات به نام سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی ثبت شد. همین طور، ۱۹۰ میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش ۶۰۴ میلیارد ریال دست به دست شد و بیش‌ترین حجم و ارزش از آن ذوب آهن اصفهان شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به‌طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های پالایش نفت شیراز، بیمه نوین و عمران و توسعه شاهد بیش‌ترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های معادن مس تکنار، صنعتی مینو و روی زنگان بالا‌‌ترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ هر ورقه حق تقدم تسهیلات مسکن در بازه ۸۵۸ تا ۸۹۹ هزار ریال معامله شد و بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به نماد تیرماه ۹۳ بود.

 

در روز سه‌شنبه شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت کشتیرانی دریای خزر پس از ارایه اطلاعات پیش‌بینی بودیم و نماد معاملاتی شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۱۳۹۵ متوقف شد.