رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیانجی خودروی دوگانهسوز وارد کنید رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیانجی، با اشاره به صحبتهای وزیر صمت مبنی بر نبود مانع برای واردات خودرو، گفت: در شرایط فعلی که مصرف بنزین روبه افزایش و بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سیانجی کشور خالی است، پیشنهاد میشود دولت، واردات خودرو باکیفیت دوگانهسوز […]
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیانجی
خودروی دوگانهسوز وارد کنید
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیانجی، با اشاره به صحبتهای وزیر صمت مبنی بر نبود مانع برای واردات خودرو، گفت: در شرایط فعلی که مصرف بنزین روبه افزایش و بیش از ۵۰ درصد ظرفیت سیانجی کشور خالی است، پیشنهاد میشود دولت، واردات خودرو باکیفیت دوگانهسوز را در دستور کار خود قرار دهد و خودروسازان داخلی نیز موظف شوند٧٠ تا ٨٠ درصد تولیدات خود را به دوگانهسوزها اختصاص دهند. به گزارش مناقصهمزایده، محسن جوهری؛ با تأکید بر اینکه در حالحاضر پتانسیل افزایش عرضه سیانجی از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون مترمکعب در روز وجود دارد، اظهار کرد: علت اینکه این موضوع تحقق پیدا نمیکند، نبود تقاضاست، دولت طی سالهای اخیر خودروسازان را موظف به تولید خودروهای دوگانهسوز نکرده و برای تبدیل خودروی بنزینی به سیانجی نیز اقدام مؤثری انجام نشده است. وی با اشاره به اقداماتی که در دهه ۸۰ برای توسعه صنعت سیانجی صورت گرفت، گفت: در آن زمان حدود یک میلیون خودرو بنزینی کشور به سیانجی تبدیل شد اما بعد از آن یا دولت مصوبهای نداشت و یا اگر مصوبهای نیز وجود داشت، کارساز نبود و یا اینکه مشکلاتی وجود داشت، که در نهایت توسعه محقق نشد. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیانجی، ادامه داد: بنابر این در حالحاضر با توجه به اینکه واردات خودرو آزاد شده و طبق گفتههای وزیر صمت هیچ مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد، پیشنهاد ما به دولت این است که خودروهای دوگانهسوز با کیفیت بالا را وارد کند و از این طریق باعث شود که افزایش تقاضا در حوزه سیانجی اتفاق بیفتد و به این صورت ما میتوانیم کاهش مصرف بنزین هم در کشور رقم بزنیم. جوهری؛ با بیان اینکه اگر دولت طرح خوبی برای واردات خودروهای دوگانهسوز با کیفیت بالای خارجی با تعرفه پایین گمرکی داشته باشد هم در کاهش مصرف بنزین و هم در افزایش تقاضا برای سیانجی مؤثر خواهد بود، گفت: بزرگترین معضل کشور مصرف بالای بنزین است، اینکه در تابستان مصرف بنزین بیش از ۱۰۵ میلیون لیتر در روز بود یک فاجعه برای کشور تلقی میشود. به گفته وی، در حالحاضر چهار میلیون خودرو در کشور گازسوز است و ظرفیت همین میزان نیز در کشور وجود دارد یعنی بهراحتی میتوانیم سوخت سیانجی حدود هشت میلیون خودرو را بدون اینکه یک ریال دولت سرمایهگذاری کند عرضه کنیم و صرفهجویی روزانه حداقل ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور محقق خواهد شد. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی سیانجی، با اشاره به فرسودگی برخی از ناوگانهای دوگانهسوز کشور، گفت: باید به استهلاک ناوگانها نیز توجه کرد، در حالحاضر درصد بالایی از ناوگان دوگانه سوز کشور یا فرسوده شده که باید خودرو اسقاط شوند یا نیاز به نوسازی و تعویض مخزن دارد که باید دولت هزینه تعویض مخازن را پرداخت کند، در غیر اینصورت شاهد افزایش حوادث در جایگاهها خواهیم بود. جوهری؛ اظهار کرد: در شرایط فعلی خودروسازان اهتمامی برای تولید خودرو دوگانهسوز در کشور ندارند، اگر خودروسازان خودرو دوگانهسوز تولید کنند و فقط در این بخش فعال شوند هیچ مشکلی برای تأمین مخزن و کیت سیانجی وجود ندارد و به راحتی میتوانیم در این عرصه گامبرداریم
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.