تمامی دستگاه‌ها نسبت به توسعه دریامحور مکلف شوند

عضو هیأت مدیره فدراسیون حمل‌ونقل ایران تمامی دستگاه‌ها نسبت به توسعه دریامحور مکلف شوند عضو هیأت مدیره فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران، با بیان اینکه در شمال و جنوب کشور دسترسی‌های دریایی بسیار خوبی با کشورهای منطقه و آب‌های گرم و آزاد دنیا داریم، اظهار کرد: خوشبختانه از مسیر دریای خزر به چندین کشور متصل […]

عضو هیأت مدیره فدراسیون حمل‌ونقل ایران

تمامی دستگاه‌ها نسبت به توسعه دریامحور مکلف شوند

عضو هیأت مدیره فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران، با بیان اینکه در شمال و جنوب کشور دسترسی‌های دریایی بسیار خوبی با کشورهای منطقه و آب‌های گرم و آزاد دنیا داریم، اظهار کرد: خوشبختانه از مسیر دریای خزر به چندین کشور متصل می‌شویم و می‌توانیم از این طریق مسائل ترانزیتی و صادراتی خود را به اروپا دنبال کنیم، همچنین در جنوب ایران به آب‌های آزاد و گرم بسیار متصل هستیم و می‌توانیم به کشورهای مختلف دنیا ترانزیت و صادرات داشته باشیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، حرمت‌ا… رفیعی؛ با تأکید بر اینکه باید بستر لازم برای توسعه دریایی کشور فراهم شود، عنوان کرد: باید بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب بر پایه اقتصاد دریامحور، شرایط را به‌گونه‌ای تغییر دهیم که از ظرفیت‌های اقتصادی کشور به بهترین شکل استفاده شود. این عضو هیأت مدیره فدراسیون حمل‌‌ونقل و لجستیک ایران، با اشاره به اینکه باید تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به توسعه دریامحور کشور مکلف شوند، گفت: همچنین باید بتوانیم از فرصت‌های اقتصادی متنوعی که دریا در اختیار کشور قرار می‌دهد اعم از ترانزیت، صادرات کالا، گردشگری و مسافری دریایی و… به نحو مطلوب بهره‌مند شویم. به گفته رفیعی؛ اروپایی‌‌ها و کشورهای توسعه‌یافته به خوبی توانسته‌اند از مزیت دریا استفاده کنند و متولیان امر در کشور ما نیز باید نگاه خود در بخش حمل‌ونقل دریایی را تغییر دهند و دولت با اهتمام ویژه فعالیت‌‌ها را پیش ببرد تا شاهد پویایی اقتصاد و حمل‌ونقل دریایی باشیم. وی با بیان اینکه باید شاهد فعالیت هرچه بیشتر اقتصادی کشور از مسیر کریدورهای شمال‌، جنوب، شرق و غرب باشیم، تصریح کرد: باید جایگاه دریا در کریدور شمال و جنوب اثر‌گذار باشد و از حمل‌ونقل دریایی در مسیر این کریدور و نیز کریدور شرق و غرب و بالعکس به خوبی استفاده کنیم. عضو هیأت مدیره فدراسیون حمل‌‌ونقل و لجستیک ایران، با اشاره به ظرفیت‌های دریایی و بندری ایجاد شده در کشور، اظهار کرد: علی‌رغم وجود ظرفیت‌های دریایی مناسب در کشور ما نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های اقتصادی آن را بالفعل کنیم و از مزیت‌های فوق‌العاده اقتصاد دریامحور که موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد‌ها می‌شود بهره‌مند شویم. این فعال بندری، با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی نسبت به دریا از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری و روابط‌عمومی ارگان‌های دریایی به منظور آشنایی هر چه بیشتر و بهتر مردم با ظرفیت‌های دریایی و بندری کشور، عنوان کرد: اقتصاد دریامحور و حمل‌ونقل دریایی و بندری، قدرت اشتغال بسیار بالایی برای ایرانیان به همراه دارد و تحقق این هدف منافع ملی کشور را تأمین می‌کند و در عین حال می‌تواند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود بخشد. رفیعی؛ با اشاره به قدرت اقتصادی بالای گردشگری و مسافری دریایی ایران با توجه به شرایط ترانزیتی و زیست‌محیطی کشور، خاطرنشان کرد: نباید فرصت اقتصادی مسافران و گردشگران دریایی را به‌راحتی از دست بدهیم و باید با فراهم کردن امکانات، زیرساخت‌های لازم و ارایه تسهیلات رفاهی و خدماتی مانع از حضور این گردشگران در کشورهای همسایه شویم و در عین حال بتوانیم از قدرت حمل‌ونقل دریایی کشور به منظور جابه‌جایی مسافر بین کشورهای منطقه استفاده کنیم.