یک عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، با توجه به اظهار رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران مبنی بر اینکه خودکفایی ۹۰درصدی در این صنعت در آینده نزدیک محقق میشود، گفت: از اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۴۰۱، داخلیسازی انجین در صنعت موتورسیکلت آغاز شد و خوشبختانه به نتایج مطلوبی نیز خواهد رسید. به گزارش خبرخودرو، علی […]
یک عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، با توجه به اظهار رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران مبنی بر اینکه خودکفایی ۹۰درصدی در این صنعت در آینده نزدیک محقق میشود، گفت: از اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۴۰۱، داخلیسازی انجین در صنعت موتورسیکلت آغاز شد و خوشبختانه به نتایج مطلوبی نیز خواهد رسید. به گزارش خبرخودرو، علی عرب؛ گفت: با توجه به اظهار رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، مبنی بر اینکه خودکفایی در صنعت موتورسیکلت به بیش از ۹۰ درصد میرسد، درخصوص راهکارها و اقدامات انجام شده در راستای تحقق آن، اظهار داشت: در راستای تحقق خودکفایی در صنعت موتورسیکلت ساخت انجین و قوای محرکه در داخل مهمترین نقش را ایفا میکند. از اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۴۰۱، داخلیسازی انجین در صنعت موتورسیکلت آغاز شد و خوشبختانه به نتایج مطلوبی نیز خواهد رسید. وی با تأکید بر اینکه بومیسازی انجین و قوای محرکه در ارتقای کیفیت، متناسبسازی قیمت، تیراژ و خدمات پس از فروش بسیار مؤثر است، افزود: صنعت موتورسیکلت تاکنون در حوزه ساخت قطعات بدنه پیشرفت ۴۰ تا ۵۰ درصدی داشته و آغاز داخلیسازی انجین نیز با توجه به اینکه ۴۰ درصد از مجموعه اجزای موتورسیکلت را تشکیل میدهد، خودکفایی ۹۰ درصدی را محقق خواهد کرد. عرب؛ گفت: به منظور داخلیسازی انجین، راهاندازی خط تولید و رفع ایرادات نیازمند مشارکت کارشناسان خارجی از جمله چینیها هستیم اما به دلیل کرونا ارتباطات بینالمللی بسیار مشکل شده است. در صورت فراهم شدن شرایط برای حضور کارشناسان چینی در ایران، ابتدای ۱۴۰۲ استفاده از انجین ساخت داخل امکانپذیر خواهد شد. عضو انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا در داخلیسازی انجین، مدل موتورسیکلت نیز دخالت دارد و ساخت یک نوع انجین خاص به معنای خودکفایی در صنعت موتورسیکلت خواهد بود، خاطرنشان کرد: مدلهای مختلف موتورسیکلت در ایران به تولید میرسند اما تنها تعدادی از انواع موتورسیکلتها پرمصرف بوده و به تولید انبوه میرسند. سرمایهگذاران نیز در عرصه تولید انجین و قوای محرکه مدلهایی با تولید انبوه را انتخاب میکنند. همان طور که مگاموتور نیز تولید انجین وانت زامیاد را با توجه به تیراژ این خودرو در دستور کار خود قرار داده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.