توسعه بازار بین بانکی ارز در گرو یکسان‌سازی است

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین عنوان کرد توسعه بازار بین بانکی ارز در گرو یکسان‌سازی است مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: توسعه بازار بین بانکی ارز در گرو عملیاتی شدن سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز است و دولت برای ارتقای این بازار ابتدا باید ارز را در کشور تک نرخی کند. حسن معتمدی در پاسخ به پرسشی […]

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین عنوان کرد

توسعه بازار بین بانکی ارز در گرو یکسان‌سازی است

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: توسعه بازار بین بانکی ارز در گرو عملیاتی شدن سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز است و دولت برای ارتقای این بازار ابتدا باید ارز را در کشور تک نرخی کند.

حسن معتمدی در پاسخ به پرسشی در خصوص احیای بازار بین بانکی ارز به ایبنا گفت: این بازار در حال حاضر نیز در کشور وجود دارد و بانک‌هایی که مجار به فعالیت ارزی هستند در آن فعال‌ هستند، از این رو احیا و توسعه این بازار حرکت مثبتی به منظور افزایش تبادلات بین بانکی و همکاری بیش‌تر بانک‌ها در زمینه مبادلات ارزی با توجه به دوره پسا تحریم و آغاز مبادلات مالی با کشورهای غربی به شمار می‌رود.

وی درباره لوایح دو قلوی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی با بررسی و آسیب‌شناسی مشکلات نظام بانکی پیش‌نویس لوایح قانون بانک مرکزی و قانون بانکداری را تدوین و منتشر کرده است .

 

وی تصریح‌کرد: این لوایح حاصل سال‌ها تحقیقات کارشناسی شده و با توجه به ضعف‌ها و کاستی‌های قوانین موجود تدوین شده است از این رو حاوی نکات خوبی به منظور روان‌سازی و نظام‌مندی فعالیت شبکه بانکی است اما تا این قوانین عملیاتی نشوند ضعف‌ها و معایب آن به درستی شناخته نخواهند شد و نظر دادن در این خصوص نیازمند نهایی و اجرایی شدن آن است.