اتحادیه بینالمللی راهآهنها (UIC) گزارش داد برقی شدن ۱۸۱ کیلومتر خطوط راهآهن در سال ۲۰۲۰ اتحادیه بینالمللی راهآهنها (UIC) گزارش داد که ایران در میزان بار حمل شده توسط ناوگان ریلی رتبه دهم را میان کشورهای عضو این اتحادیه طی سال ۲۰۲۰ کسب کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، مرور آمارهای منتشر شده از کشوهای عضو […]
اتحادیه بینالمللی راهآهنها (UIC) گزارش داد
برقی شدن ۱۸۱ کیلومتر خطوط راهآهن در سال ۲۰۲۰
اتحادیه بینالمللی راهآهنها (UIC) گزارش داد که ایران در میزان بار حمل شده توسط ناوگان ریلی رتبه دهم را میان کشورهای عضو این اتحادیه طی سال ۲۰۲۰ کسب کرده است. به گزارش مناقصهمزایده، مرور آمارهای منتشر شده از کشوهای عضو اتحادیه بینالمللی راهآهنها (UIC) نشاندهنده آن است که ایران طی سال ۲۰۲۰ میلادی با ۷٫۶ درصد افزایش حمل بار توسط ناوگان ریلی نسبت به سال پیش از آن (۲۰۱۹) همراه شده است. حمل بار توسط ناوگان ریلی ایران در سال ۲۰۲۰ به ۵۱ میلیون تن رسیده و در میان ۲۵ کشور منتخب عضو UIC رتبه دهم را کسب کرده است. میزان حمل ریلی بار ایران در سال ۲۰۱۹ معادل ۴۶٫۹۸ میلیون تن بوده است. میانگین کل بار حمل شده توسط ۲۵ کشور منتخب عضو UIC در این سال ۲۵۷ میلیون تن بوده است. این رقم برای مجموع کشورهای عضو هشت هزار و ۷۱۴٫۵۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ ثبت شده است. کشورهای منتخب برای ارزیابی این شاخص شامل هلند، ایتالیا، لهستان، سوئد، ویتنام، کرواسی، مجارستان، بلغارستان، اسپانیا، صربستان، ترکیه، فرانسه، اتریش، سوئیس، آلمان، هند، روسیه، چین، فنلاند، قزاقستان و… میشود. آمارهای منتشر شده درخصوص کشورهای عضو UIC حاکی از آن است که حملونقل ریلی ایران در سال ۲۰۲۰ موفق به برقی کردن ۱۸۱ کیلومتر و دو خطه کردن دوهزار و ۳۲۰ کیلومتر از مجموع ۹هزار و ۴۰۸ کیلومتر خطوط ریلی در آن زمان شده است. راهآهن اینچهبرون-گرمسار یکی از پروژههای ریلی است که در مسیر برقی شدن قرار دارد و در انتظار همکاری و حضور روسیه برای تکمیل این خط ریلی است. به گفته شهریار افندیزاده؛ معاون حملونقل وزارت راهوشهرسازی، روسیه قرار است تا ۱۵ دسامبر امسال (۲۴ آذرماه ۱۴۰۱) نحوه حضور و مشارکت خود را در پروژه ریلی اینچهبرون-گرمسار اعلام کند که به این ترتیب عملیات اجرایی برقی کردن این خطآهن نیز تسریع میشود. تسریع آغاز عملیات اجرایی ساخت این مسیر ترانزیتی تضمینکننده ترانزیت ۱۵ میلیون تن کالا در سال تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی خواهد بود و در صورت توسعه و بهسازی خطوط موازی و افزایش ظرفیت، با دو خطه کردن مسیر ریلی مذکور در چشمانداز افق طرح، ترانزیت تا ۴۰ میلیون تن کالا در سال ارزیابی شده است. میزان خطوط اصلی و فرعی ریلی کشور در حالحاضر حدود ۱۵ هزار کیلومتر است. براساس آمار اعلام شده از سوی مدیرعامل شرکت راهآهن، تعداد واگنهای باری موجود حدود ۳۰ هزار دستگاه، واگنهای مسافری کمتر از دوهزار دستگاه و نیز ۹۶۰ دستگاه لکوموتیو است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.