طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودرو در ماه گذشته با ۹٫۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱٫۶۷ میلیون دستگاه رسید که اولین کاهش از ماه می است. به گزارش مناقصهمزایده، بسیاری از شهرهای بزرگ چین ماه گذشته با افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹، نوعی قرنطینه را اعمال کردند و دبیر کل […]
طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودرو در ماه گذشته با ۹٫۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱٫۶۷ میلیون دستگاه رسید که اولین کاهش از ماه می است. به گزارش مناقصهمزایده، بسیاری از شهرهای بزرگ چین ماه گذشته با افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹، نوعی قرنطینه را اعمال کردند و دبیر کل انجمن خودروهای مسافری چین در یک نشست آنلاین، گفت: فروش نوامبر بسیار بدتر از انتظارات قبلی بود. تحلیلگران بر این باورند که بهبود فعالیتهای اقتصادی مدتی طول میکشد. این انجمن گفت که انتظار دارد فروش خودروهای سواری در سال آینده به ۲۰٫۶ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۲۲ ثابت است. تحلیلگران انتظار دارند که فروش خردهفروشی خودروهای سواری در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، در سال آینده به دلیل پایان یافتن کاهش مالیات خرید، شش درصد کاهش یابد. چشمانداز فروش حتی با کاهش محدودیتهای کووید۱۹، همچنان ضعیف است زیرا خودروسازان با افزایش موجودی وسایل نقلیه فروخته نشده مقابله میکنند. مردم چین پس از دو سال مقابله با کووید، شاهد کاهش ثروت و قدرت مصرف خود بودهاند و افزود که با وجود کاهش اقدامات ویروس، هیچ جهشی ناگهانی در فروش خودرو در دسامبر پیشبینی نمیشود و یکی از پیشنهادات انجمن، تمدید کاهش مالیات بر خرید خودروهای کوچک است که تا حداقل ژوئن تمدید میشود تا از رکود تقاضا جلوگیری شود. براساس گزارش رویترز، مسؤولان صنعت خودرو انتظار داشتند که مصرفکنندگان در پایان سال و قبل از پایان یارانههای دولتی و کاهش مالیات خرید عجله کنند اما این مشوقها در افزایش فروش خودرو در ماههای اخیر کمک چندانی نکرد زیرا بسیاری از محدودیتهای کووید همچنان پابرجا بودند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.