حضور بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ICT

وزیر ارتباطات تأکید کرد حضور بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ICT گزارش پیشرفت ۳ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط مجریان این پروژه‌ها به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ارایه شد. به گزارش مهر، هجدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به ریاست محمودواعظی وزیر ارتباطات با شرکت اعضای ستاد و مجریان ۷ […]

وزیر ارتباطات تأکید کرد

حضور بخش خصوصی در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ICT

گزارش پیشرفت ۳ پروژه اقتصاد مقاومتی توسط مجریان این پروژه‌ها به وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ارایه شد.

به گزارش مهر، هجدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به ریاست محمودواعظی وزیر ارتباطات با شرکت اعضای ستاد و مجریان ۷ پروژه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه و دبیران کمیته‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های تابعه برگزار شد.

در این جلسه مجریان پروژه‌های «دولت الکترونیک و همراه»، «ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی» و «ایجاد کریدور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات»، گزارشی از پیشرفت پروژه‌های مربوطه را ارایه کردند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تأکید بر تسریع در پیشرفت پروژه‌ها گفت: اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در اولویت برنامه‌ها است و باید تمام موانع و مشکلات احتمالی در جهت اجرایی کردن این پروژه‌ها سریع‌تر مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت بالای پروژه دولت الکترونیک و دولت همراه، خاطرنشان کرد: برای این پروژه از سال‌ها قبل تلاش و برنامه‌ریزی شد اما باید پیشرفت پروژه و فعالیت‌های ذیل آن به گونه‌ای باشد که خدمات ارایه شده از طریق آن، برای مردم قابل لمس و در زندگی آن‌‌ها تأثیر مثبت داشته باشد. این پروژه علاوه بر کمک و تأثیر داشتن در زندگی روزمره مردم، ضمن صرفه‌جویی در زمان و انرژی، تأثیر به‌سزایی در افزایش سرعت و دقت داشته و جعل و فساد نیز در کنار این موارد ریشه کن خواهد شد.

واعظی اظهار کرد: مطمئناً مردم از سامانه‌ای که بتواند مشکلاتشان را با سرعت و دقت بالایی حل کند، استقبال خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اشاره به گزارش پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: بی‌تردید یکی از عواملی که می‌تواند در تسریع این پروژه‌ها تأثیر‌گذار باشد حضور بخش خصوصی است که مجریان باید شرایط را برای ورود آن‌‌ها به این پروژه‌ها فراهم کنند و با توجه به این‌که این پروژه‌ها به نام اقتصاد مقاومتی هستند، باید به دست متخصصان داخلی انجام شوند.

 

در این جلسه با توجه به این‌که روی ۳ پروژه دولت الکترونیک و همراه، ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی و ایجاد یک کریدور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بحث و بررسی صورت گرفت، مقرر شد تا در جلسه بعدی این ستاد که در همین هفته برگزار می‌شود، دیگر پروژه‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرند.