دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر عنوان کرد ۳ میلیارد کیلووات ساعت میزان صرفهجویی بخش خانگی در مصرف برق دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر، از تحقق سه میلیارد و ۸۹ میلیون کیلووات ساعت صرفهجویی بخش خانگی در تابستان امسال خبر داد که اقدامات آگاهسازی و فرهنگسازی در کنار اصلاح تعرفه و پاداش […]
دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر عنوان کرد
۳ میلیارد کیلووات ساعت میزان صرفهجویی بخش خانگی در مصرف برق
دفتر مدیریت انرژی و امور مشتریان توانیر، از تحقق سه میلیارد و ۸۹ میلیون کیلووات ساعت صرفهجویی بخش خانگی در تابستان امسال خبر داد که اقدامات آگاهسازی و فرهنگسازی در کنار اصلاح تعرفه و پاداش صرفهجویی، نقش تعیینکنندهای داشت. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالامیر یاقوتی؛ در همین خصوص از بررسی میزان صرفهجویی بخش خانگی به تفکیک شرکتهای توزیع در تابستان سالجاری خبر داد و گفت: بر این اساس سه میلیارد و ۸۹ میلیون کیلووات ساعت صرفهجویی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور امسال از سوی بخش خانگی انجام شد که با پرداخت حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت و نسبت به مدت مشابه پارسال برق کمتری مصرف کردند، همراه بود. مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشتریان توانیر، افزود: تابستان امسال حدود ۴۰ درصد مشترکان خانگی مشمول تخفیف شدند و رشد سرانه مصرف برق خانگی طی شش ماه نخست امسال دودرصد نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش نشان میدهد. یاقوتی؛ متوسط رشد مصرف برق خانگی طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را بین پنج تا ۶٫۵ درصد عنوان کرد و گفت: مقایسه انرژی فروخته شده شش ماه نخست امسال با سال گذشته نشان میدهد رشد مصرف این بخش بهطور متوسط حدود دو درصد کاهش یافته است. وی تصریح کرد: امسال از مجموع ۵۸ میلیون قبض برق صادر شده در بخش خانگی حدود ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک مشمول پاداش صرفهجویی مصرف شدند. مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشتریان توانیر، با تأکید بر اینکه فرهنگسازی و اطلاعرسانی در کنار استفاده از نظام تعرفهبندی صحیح و پاداش صرفهجویی نقش مهمی در کسب این موفقیت داشته است، خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات برنامههای مختلف تلویزیونی بهویژه از مرکز پایش صنعت برق پخش شد و بهطور روزانه و در چند نوبت هشدارهایی به مردم ارایه و تغییرات مصرف برق را مشاهده کردیم. وی با اشاره به نمایش و انتشار برنامههای متعدد آگاهسازی و اطلاعرسانی از طریق رسانهها در دوره گرم امسال، اظهار داشت: برخی از این برنامهها تأثیر مستقیم و آنی در اصلاح الگوی مصرف داشتند و تأثیر برخی نیز در دوره زمانی بیشتری اتفاق افتاد و در مجموع امسال کاهش معناداری در مصرف برق خانگی را مشاهده کردیم که نقش مؤثری در تأمین برق پایدار در طول فصل تابستان داشت. یاقوتی؛ تعرفههای برق و پاداش صرفهجویی مصرف را با تأثیر آنی همراه دانست و افزود: این طرح مشترک را ترغیب میکند متناسب با تغییرات تعرفه و پاداش، نسبت به اصلاح الگو، برنامهریزی و اقدام کند و در عین حال رشد تورم میتواند از اثربخشی آن بکاهد، اما اقدامات فرهنگسازی با تأثیرگذاری بلند مدت، از ماندگاری بیشتری برخوردار است و در رفتار مردم نهادینه میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.