۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مهر سر کلاس درس می‌روند

وزیر آموزش و پرورش ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مهر سر کلاس درس می‌روند وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید، از تحصیل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مهر امسال در مدارس سراسر کشور خبر داد. به گزارش فارس‌، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش […]

وزیر آموزش و پرورش

۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مهر سر کلاس درس می‌روند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید، از تحصیل ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مهر امسال در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فارس‌، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای که در سالن جلسات وزارتی آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت یاد شهدای منا اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنا قرار گرفته است و تمام برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که در آموزش و پرورش در طول برنامه ششم توسعه انجام خواهد شد براساس سند تحول خواهد بود.

وی به ساحت‌های تربیتی که در سند تحول آموزش و پرورش آمده است، اشاره کرد و گفت: ۶ ساحت تربیتی شامل «اخلاقی و اعتقادی»، «علمی و فن‌آورانه»، «هنری و زیباشناختی»، «سیاسی و اجتماعی»، «حرفه‌ای و اقتصادی» و «تربیت بدنی و جسمانی» است.

فانی با بیان این‌که باید به تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان اندیشید و تربیت تک‌ساحتی اثری ندارد، افزود: در صورتی که به تمام ساحت‌های تربیتی توجه شود، دانش‌آموز در مسیر زندگی موفق خواهد شد.

وی در خصوص ساحت تربیت بدنی و جسمانی گفت: ما در جدول دروس که برای متوسطه دوم پیش‌بینی کردیم و اولین سری دانش‌آموزان کلاس دهم از اول مهر امسال وارد مدارس می‌شوند نسبت به افزایش ساعات تربیت بدنی اقدام کردیم یعنی در متوسطه دوم به جای ۳ ساعت درس تربیت بدنی، ۶ ساعت درس تربیت بدنی اختصاص دادیم.

وزیر آموزش و پرورش به دروس «انسان و محیط‌زیست» و «انسان و سلامت» اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی این دروس برای دوره متوسطه به این دلیل است که ساحت‌های شش‌گانه تربیت را پوشش دهیم.

وی به اجرای طرح المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در فعالیت‌های المپیادهای درون مدرسه‌ای مشارکت داشتند و نباید فراموش کرد که مدرسه، کانون اصلی تربیت است و موجب می‌شود که ضمن سلامت دانش‌آموزان غربالگری و شناخت استعداد‌ها نیز صورت گیرد.

فانی با بیان این‌که مدرسه باید به یک نهاد تربیتی تبدیل شود، افزود: اگر مدرسه به نهاد تربیتی تبدیل شود می‌تواند در نوبت بعدازظهر مدرسه که خالی است شاهد حضور دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انجام فعالیت‌های تربیتی و تربیت‌بدنی باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۸ هزار کانون درون‌مدرسه‌ای، ادامه داد: توسعه کانون‌های درون‌مدرسه‌ای و تبدیل مدرسه به مکانی شاد در راستای سند تحول است ضمن این‌که می‌تواند در توسعه ورزش همگانی و زمینه‌ساز توسعه ورزش قهرمانی مؤثر باشد. ضمن این‌که ما در المپیادهای درون‌مدرسه‌ای شاهد توسعه مشارکت سایر نهاد‌ها بوده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این‌که ۱۰۵ هزار مدرسه در ۱۰۵ هزار نقطه کشور وجود دارد، افزود: ۱۱۰ مدرسه تک‌دانش‌آموزه داریم که به لحاظ اقتصادی مقرون‌ به صرفه نیست ولی مصمم هستیم که همه دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش قرار بگیرند و دانش‌آموز بی‌سوادی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش حدود ۴۰ میلیون مخاطب دارد و با توجه به حجم بالای مخاطبانش، اداره این دستگاه از عهده آموزش و پرورش خارج است و ما تلاشمان بر این بوده است که همه را درگیر آموزش و پرورش کنیم و در این وزارتخانه مشارکت دهیم و هر چقدر مشارکت سایر نهاد‌ها بیش‌تر باشد، موفق‌تر خواهیم بود.

 

فانی از جمله فواید فعالیت‌های ورزشی و المپیادهای درون‌مدرسه‌ای را کار گروهی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: امسال تعداد دانش‌آموزان کشور که در سامانه سناد ثبت‌نام شده‌اند تاکنون حدود ۱۲ میلیون نفر است و پیش‌بینی می‌شود که با رشد ۲۰۰ هزار دانش‌آموزی در کشور مواجه شویم و سال تحصیلی جدید ۱۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز در کشور تحصیل خواهند کرد.