موانع موجود برای تخصیص بودجه برای پروژههای ریلی باید بازنگری و رفع شود نماینده مردم کوهدشت اعلام کرد: دولت باید سیاست و برنامهریزی مدونی را برای حملونقل کشور به خصوص حوزه ریلی پیادهسازی کند و وزارت راه را در جریان برنامههای خود قرار دهد. به گزارش تیننیوز، ا…یارملکشاهیراد، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با […]
موانع موجود برای تخصیص بودجه برای پروژههای ریلی باید بازنگری و رفع شود
نماینده مردم کوهدشت اعلام کرد: دولت باید سیاست و برنامهریزی مدونی را برای حملونقل کشور به خصوص حوزه ریلی پیادهسازی کند و وزارت راه را در جریان برنامههای خود قرار دهد.
به گزارش تیننیوز، ا…یارملکشاهیراد، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که به منظور دستیابی به راهها و ریلهای ایمن، دولت باید با وزارت راه به تعامل بیشتر برسد، گفت: در توزیع اعتبارات سال ۹۵ و اینکه قرار است رقم کمی برای پروژههای عمرانی وزارت راه اختصاص یابد، شاهد بیتوجهی دولت به حوزه راهسازی و خطوط راهآهن هستیم.
وی افزود: متأسفانه فاصله حرف تا عمل برای اختصاص بودجه بسیار است چرا که بیتوجهی دولت به بخشهای مهم و زیرساختی کشور را تا حدودی شاهد هستیم.
نماینده مردم کوهدشت عنوان کرد: در حال حاضر در بخش حملونقل کشور به خصوص حوزه ریلی شاهد تعداد زیادی پروژه نیمهتمام هستیم که میزان بودجه در نظر گرفته برای آنها بسیار محدود است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به بخشهای زیر ساختی کشور خوب نیست چرا که کلنگزنیهای زیادی در کشور صورت گرفته و قدمهایی برداشته شده اما برای تحقق کامل آنها نیازمند بودجه کافی هستیم.
ملکشاهیراد با بیان اینکه میانگین طول عمر ساخت پروژهها بالا رفته است، بیانکرد: این موضوع به نفع مملکت نیست اما کمیسیون عمران در مجلس جدید، برای همه حوزههای ریلی، جادهای و تأمین زیرساختها جهت تولید و اقدامات اقتصادی گامهای بزرگی را برداشته است.
وی تصریح کرد: درصدد هستیم تا جلسات متعددی با وزیر راه و همچنین با نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور برگزار تا برنامهها و سیاستهای مربوط به بخش حمل و نقل کشور به ویژه راهآهن و توسعه خطوط تا افق ۱۴۰۴ مشخص شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر نمایندگان مردم در استانها و شهرهای مختلف در پی مطالبات مردم یعنی ساخت راهآهن، قطار و مرمت و نگهداری راهها هستند و این با بودجه محدود امکانپذیر نیست.
وی افزود: در جلسه وزیر راه با مسؤولان دولتی، ضمن ارزیابی دقیق از میزان بودجه به بخش حملونقل و درخواست دولت از تحقق اهداف مورد نظر، باید موانع موجود برای تخصیص بودجه هم باید بازنگری و رفع شود.
ملکشاهیراد اظهار کرد: دولت باید سیاست و برنامهریزی مدونی را برای حملونقل کشور به خصوص حوزه ریلی پیادهسازی کند و وزارت راه را در جریان برنامههای خود قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس طبق برنامه ششم توسعه، از ابتدای شروع کار در مجلس به دنبال رفع موانع برای توسعه راهآهن بوده است، افزود: اعضای کمیسیون عمران آمادگی کامل را برای حمایت از بخش ریلی دارند اما دولت نیز باید سیاستهای خود را در جهت تحقق اهداف مورد نظر آن اعلام کند و این امر بستگی به متقاعد کردن دولت توسط مقام عالی وزارت راه دارد.
نماینده مردم کوهدشت با توضیح این مطلب که برای دریافت اعتبارات از دولت برای این بخش بایستی وزیر راه دولت را متقاعد کند، گفت: گامهایی در برنامه ششم برای راهآهن و توسعه خطوط برداشته شده اما مشخص نشده برای توسعه این زیر ساخت مهم چه میزان بودجه اختصاص داده خواهد شد و این مشکلات را دو چندان میکند.
وی یادآور شد؛ دولت برای بخش ریلی بایستی بیش از این قدمبردارد چرا که طی سالهای گذشته شاهد ضعف در عملکرد به خصوص بودجه مورد نیاز پروژههای عمرانی بودهایم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.