تعیین قیمت تمام شده فعالیت‌های پژوهشی

با تصویب مدل بودجه‌بندی وزارت علوم صورت می‌گیرد تعیین قیمت تمام شده فعالیت‌های پژوهشی نشست معاونان و مدیران اداری و مالی مؤسسات پژوهشی برای تعیین مدل بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت علوم، این نشست با حضور حسن‌میرزابزرگ، مدیرکل دفتر برنامه، بودجه […]

با تصویب مدل بودجه‌بندی وزارت علوم صورت می‌گیرد

تعیین قیمت تمام شده فعالیت‌های پژوهشی

نشست معاونان و مدیران اداری و مالی مؤسسات پژوهشی برای تعیین مدل بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت علوم، این نشست با حضور حسن‌میرزابزرگ، مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و به منظور تعیین مدل بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، برگزار شد.

میرزابزرگ در این نشست با تأکید بر ضرورت حرکت به سوی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد با توجه به الزامات قانونی موجود اظهار داشت: مؤسسات پژوهشی باید براساس مأموریت‌های محوله در اساس‌نامه‌های مصوب، ضمن ارایه برنامه‌های راهبردی خویش، به عنوان پیش زمینه اجرای موفق بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، گام‌ بردارند.

وی با اشاره به گستردگی وظایف و مأموریت‌های مؤسسات پژوهشی گفت: به منظور تعیین قیمت تمام شده فعالیت‌های مراکز پژوهشی، حرکت به سوی مدلی از بودجه‌بندی که از جامعیت لازم برخوردار باشد ضروری است.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم افزود: با ایجاد شفافیت در هزینه‌های مراکز و مؤسسات پژوهشی و همچنین با ارایه دلایل و مستندات قابل دفاع می‌توان نسبت به رشد مناسب و درخور توجه بودجه این مؤسسات در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ اقدام کرد.

 

وی با تشریح مدل تعیین قیمت تمام شده فعالیت مؤسسات پژوهشی به عنوان مدل مورد استناد سال گذشته ابراز امیدواری کرد: از طریق تشریک مساعی و تعامل مستمر مؤسسات پژوهشی با مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه می‌توان به تحقق کامل اعتبارات پیشنهادی مؤسسات پژوهشی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ براساس قیمت تمام شده دست یافت.