تضمین دولت برای خرید محصولات دانش‌بنیان

رییس جهاد دانشگاهی خواستار شد تضمین دولت برای خرید محصولات دانش‌بنیان حمیدرضا طیبی با تأکید بر این‌که خرید محصولات ساخته محققان کشور باید از سوی دولت تضمین شود، گفت: درصدد هستیم تا دولت را برای خرید محصولات دانش‌بنیان قانع کنیم. رییس جهاددانشگاهی، در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که به دولت پیشنهاد دادیم تا در […]

رییس جهاد دانشگاهی خواستار شد

تضمین دولت برای خرید محصولات دانش‌بنیان

حمیدرضا طیبی با تأکید بر این‌که خرید محصولات ساخته محققان کشور باید از سوی دولت تضمین شود، گفت: درصدد هستیم تا دولت را برای خرید محصولات دانش‌بنیان قانع کنیم.

رییس جهاددانشگاهی، در گفت‌و‌گو با مهر با بیان این‌که به دولت پیشنهاد دادیم تا در خصوص راه‌اندازی مجتمع‌های فن‌آوری از جهاددانشگاهی حمایت کند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که دولت را قانع کنیم تا محصولاتی که توسط این شرکت‌ها به تولید می‌رسد را به فروش برساند.

وی گفت: تا زمانیکه رکود در کشور حاکم است دولت و سرمایه‌گذار تصمیمی برای سرمایه‌گذاری روی طرح‌های جهاددانشگاهی ندارد و به همین دلیل نمی‌توانیم در راستای راه‌اندازی مجتمع‌های فن‌آوری گام ‌برداریم.

رییس جهاد دانشگاهی یادآور شد: در واقع تا زمانی که تضمینی بر فروش محصولات مجتمع‌های فن‌آوری نداشته باشیم، نمی‌توانیم این مجتمع‌ها را راه‌اندازی کنیم.

به گفته وی، زمانی که تضمینی برای خرید محصولات وجود ندارد لزومی به راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان نمی‌بینیم.

طیبی با بیان این‌که در یک مجتمع فن‌آوری چندین شرکت دانش‌بنیان و در هر شرکت چندین محقق زمان صرف می‌کنند تا تحقیقاتی به نتیجه برسد، گفت: بنابر این لازم است که محصولات نهایی این شرکت‌ها مورد حمایت قرار بگیرند تا بدین واسطه منبع درآمدی داشته باشند. ضروری است که دولت خرید محصولات این شرکت‌ها را تضمین کند.

 

وی تأکید کرد: اگر این تضمین از سوی دولت انجام گیرد می‌توانیم درصدد برآییم تا مجتمع‌های فن‌آوری را راه‌اندازی کنیم.