تدوین برنامه ملی صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

تدوین برنامه ملی صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی کشور از تدوین برنامه ملی صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خبر داد. مرکز ملی فضای مجازی کشور اولین جلسه کارگروه صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را […]

تدوین برنامه ملی صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی کشور از تدوین برنامه ملی صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خبر داد.

مرکز ملی فضای مجازی کشور اولین جلسه کارگروه صیانت و حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را با حضور صاحب نظران و فعالان این حوزه تشکیل و راهکارهای حفاظت از کودکان در مقابل آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی را مورد بررسی قرارداد.

به گزارش مناقصه‌مزایده از مرکز ملی فضای مجازی کشور، امیرخوراکیان با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و تأثیرات بسیاری که در زندگی کودکان و نوجوانان ایرانی دارند، گفت: تدوین سند و برنامه ملی صیانت از کودکان و همچنین ایفای نقش قرارگاهی مرکز ملی فضای مجازی در زمینه تأمین زیرساخت‌های فنی و محتوایی دو رویکرد اصلی این مرکز در زمینه حمایت و صیانت از کودکان و نوجوانان است.

وی با اشاره به این که نگاه حاکم در کشور بر موضوع صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نگاهی واحد و مشترک است، افزود: باید نهادهای مختلف کشور در زمینه صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی همکاری همه جانبه و بیش‌تری داشته باشند.

معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی کشور از تمام دستگاه‌های مربوطه خواست تا نظرات تفصیلی خود را پیرامون پیش‌نویس سند راهبری صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی به این مرکز ارایه کنند.

همچنین در ادامه این جلسه دبیر کارگروه به ارایه گزارشی از روند بررسی و ارزیابی حوزه معاونت محتوا در خصوص تعاریف، اقدام و فعالیت‌های کشورهای مختلف جهان و بیان آمارهای جهانی مرتبط پرداخت و ابعاد مسأله و اهمیت آن را در کشور و سیاست‌ها و اقدامات پیشنهادی را در زمینه موضوع حفاظت و صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مطرح کرد.

 

این جلسه با حضور نمایندگانی از صدا و سیمای، وزارت آموزش و پرورش، انجمن اسلامی دانش آموزان، انجمن اولیا و مربیان، مؤسسه تبیان، گروه شکوفه‌های آسمانی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سیم‌کارت کودک درسا، مؤسسه پویا فیلم سوره و صاحب نظران و فعالان این حوزه برگزار شده و دیدگاه‌های آن‌ها نسبت به موضوع و سیاست‌ها واقدامات دستگاه‌های مرتبط اعلام شد که در پایان پیشنهاد تأسیس اتاق فکر برای حوزه کودک و نوجوانان و نیز تشکیل پورتال کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری مطرح شد.