ساخت ۷۰۰ کیلومتر خط آهن قطارهای حومه‌ای مهم‌ترین اولویت راه‌آهن است

ساخت ۷۰۰ کیلومتر خط آهن قطارهای حومه‌ای مهم‌ترین اولویت راه‌آهن است مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌گوید، مهم‌ترین اولویت این مجموعه توسعه قطارهای حومه‌ای، ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در کشور شامل تهران و اهواز است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن‌پورسیدآقایی با بیان این‌که شهرهای تهران […]

ساخت ۷۰۰ کیلومتر خط آهن قطارهای حومه‌ای مهم‌ترین اولویت راه‌آهن است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌گوید، مهم‌ترین اولویت این مجموعه توسعه قطارهای حومه‌ای، ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در کشور شامل تهران و اهواز است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن‌پورسیدآقایی با بیان این‌که شهرهای تهران و اهواز اولویت ما در توسعه قطارهای حومه‌ای در کشور هستند، تأکید کرد: با توسعه خطوط ریلی مردم شاهد خدمات قطارهای حومه‌ای با فاصله زمانی هر ۱۰ دقیقه خواهند بود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات دو خطه کردن راه‌آهن اهواز به سمت بندر امام‌خمینی(ره) به پایان رسیده و عملیات دو خطه کردن راه‌آهن اهواز-اندیمشک در دست اجرا است و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت قطارهای حومه‌ای در اطراف تهران گفت: راه‌آهن تهران به سمت کرج، ورامین و گرمسار در حال ۴ خطه شدن است و تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد و مردم می‌توانند شاهد سرویس‌های حومه‌ای با فاصله هر ۱۰ دقیقه برای جابه‌جایی مسافران حد فاصل حومه و مرکز شهر از صبح تا بعد از ظهر باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بهره‌برداری از این خطوط باعث افزایش سطح زندگی و رفاه مردم می‌شود، تصریح کرد: کلان‌شهر‌‌ها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایینی قرار دارند و دلیل اصلی آن آلودگی هوا، ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است.

به گفته پورسیدآقایی، در این میان گسترش و بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی می‌تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی همراه با آرامش و آسایش در نزدیکی شهرهای بزرگ شود. وزارت راه و شهرسازی این مسأله را وظیفه خود می‌داند و تا پایان دولت این طرح را به بهره‌برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه‌ای ضربدری به هم متصل کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این رییس‌کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته بود برای ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در شبکه ریلی کشور به‌ویژه قطارهای حومه‌ای به مشوق‌های قانونی نیاز داریم.

محمدرضارضایی گفته بود، وجود مشوق‌های قانونی برای سرمایه‌گذاری در بخش ریلی سبب خواهد شد در این بخش به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کنیم.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از توسعه خطوط قطارهای حومه‌ای در اطراف کلان‌شهر‌‌ها و اثبات جایگاه آن توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهیم کرد، افزوده بود، در اهمیت توسعه شبکه ریلی همین بس که بگوییم این صنعت بزرگ می‌تواند به عنوان ارزان‌‌‌ترین و کارآمد‌‌ترین و با ایمنی بالا حجم زیادی از مسافران درون و برون شهری را از نقطه‌ای به دیگر نقاط کشور جابه‌جا کند.