وزیر نفت

تولید نفت به ۳ میلیون بشکه در روز رسید

وزیر نفت، گفت: ما در کانال تولید سه میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفتیم و ظرفیت تولید نفت سبک ایران روزانه ٢٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، جواد اوجی؛ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت تولید نفت سبک در کشور با ابتکارات شرکت ملی نفت و پژوهشگاه […]

وزیر نفت، گفت: ما در کانال تولید سه میلیون بشکه نفت در روز قرار گرفتیم و ظرفیت تولید نفت سبک ایران روزانه ٢٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، جواد اوجی؛ در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: ظرفیت تولید نفت سبک در کشور با ابتکارات شرکت ملی نفت و پژوهشگاه نفت افزایش یافته و این ظرفیت به روزانه به ۲۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا کرده است. وی در ادامه، اظهار داشت: با تلاش وزارت نفت نخستین پالایشگاه اصفهان به ظرفیت ١۵ میلیون لیتر سوخت برای تولید گازوییل با استاندارد یورو۵ در مدار تولید قرار گرفت و به‌زودی بهره‌برداری می‌شود ضمن آن‌که پالایشگاه آبادان و تبریز آماده بهره‌برداری در کیفی‌سازی سوخت است.

مازوت‌سوزی در تهران نداریم

اوجی؛ در ادامه با تأکید بر اینکه وزارت نفت به دنبال کیفی‌سازی سوخت است، درباره علت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی، توضیح داد: در هیچ‌کدام از نیروگاه‌های استان تهران مصرف سوخت مازوت نداریم. وی افزود: خوشبختانه در استان تهران در هیچ‌کدام از نیروگاه‌ها و صنایع هیچ مصرف نفت کوره و مازوت در امسال و همچنین سال گذشته نداشتیم. وزیر نفت، با بیان اینکه در پاییز سال‌جاری گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به پاییز سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر بوده است، افزود: این نشان می‌دهد که به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شده است یعنی در پاییز امسال مصرف نفت کوره و گازوئیل نسبت به سال گذشته کمتر بوده است. وی درباره مشترکان پرمصرف، گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای مشترکانی که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، نداریم که نزدیک به ۷۰ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند. وزیر نفت، درباره تأمین سوخت زمستانی گفت که الحمدا… در فصل پاییز گازرسانی به نیروگاه‌ها به شکلی انجام شد که ۱۰ درصد گاز بیشتر نسبت به پاییز سال گذشته به آن‌ها داده و به همین میزان سوخت مایع کمتری استفاده شد.