انتقال فن‌آوری TDD-LTE؛ آخرین نسل اینترنت ثابت

با عقد قراردادی در جریان سفر وزیر ارتباطات به فنلاند صورت گرفت انتقال فن‌آوری TDD-LTE؛ آخرین نسل اینترنت ثابت درخواست فاینانس از نوکیا در مراسمی با حضور وزیران ارتباطات ایران و فنلاند، مدیرعامل نوکیا و رییس هیأت مدیره شرکت شاتل به نمایندگی از کنسرسیوم دارندگان فرکانسTDD-LTE، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فنلاندی نوکیا برای گسترش این […]

با عقد قراردادی در جریان سفر وزیر ارتباطات به فنلاند صورت گرفت

انتقال فن‌آوری TDD-LTE؛ آخرین نسل اینترنت ثابت

درخواست فاینانس از نوکیا

در مراسمی با حضور وزیران ارتباطات ایران و فنلاند، مدیرعامل نوکیا و رییس هیأت مدیره شرکت شاتل به نمایندگی از کنسرسیوم دارندگان فرکانسTDD-LTE، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت فنلاندی نوکیا برای گسترش این تکنولوژی در کشور بسته شد.

به گزارش ایسنا، محمدحسن‌شانه‌ساززاده، رییس هیأت مدیره شاتل اظهار کرد: قرار است براساس این تفاهم‌نامه از دانش فنی و راهکارهای نوکیا برای ارایه سرویس TDD-LTE در کشور استفاده شود.

به گفته او شرکت نوکیا با داشتن ۱۱۴ هزار نیرویی انسانی و ۲۷ میلیارد یورو درآمد سالانه یکی از مطرح‌‌ترین شرکت‌های دارنده دانش فنی در زمینه شبکه موبایل است. حدود یک ماه پیش کنسرسیومی که عمده سهام آن در اختیار شرکت‌های شاتل، های‌وب، پیشگامان کویر یزد و آسیاتک بود، توانستند برنده مزایده دریافت فرکانس TDD-LTE از سویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شوند.

بر این اساس شرکت‌های دارنده مجوز ارتباطات ثابت(FCP) که قصد ورود به این بازار را دارند می‌توانند از امکانات شبکه این کنسرسیوم استفاده و سرویس‌های خود بر بستر TDD-LTE را ارایه کنند.

با کمک فن‌آوری TDD-LTE فارغ از بستر کابل مسی، شرکت‌های اینترنتی امکان ارایه سرویس‌های اینترنت وایرلس با سرعت بالا تا سقف ۱۵۰ مگابیت برثانیه را خواهند داشت. براساس برنامه کنسرسیوم یاد شده، خدمات بر بستر این شبکه جدید تا ۶ ماه آینده در شهرهای بزرگ کشور و به صورت عمومی در اختیار کاربران نهایی قرار خواهد گرفت.

بازدید واعظی از نوکیا

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در بازدید از شرکت نوکیا در فنلاند تأکید کرد: بازار ایران صرفاً بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نیست.

محمودواعظی در جریان سفر به فنلاند از شرکت نوکیا در حضور رییس‌کل این شرکت بازدید کرد.

در این بازدید واعظی با اشاره به سابقه طولانی حضور این شرکت در فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی با شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی کشور ایران گفت: ما از شرکت‌هایی که مایل به انتقال تکنولوژی و اجرای پروژه‌های مشترک و بومی‌سازی تولیدات برای بازارهای منطقه‌ای و کشور باشد استقبال می‌کنیم و با توجه به سابقه و تجربه طولانی شرکت نوکیا در بازار ایران در جهت توسعه این همکاری لازم است که بتواند با حمایت‌های دولت فنلاند نسبت به تأمین منابع مالی پروژه‌های مورد نظر با شرکت‌های دولتی و خصوصی حوزهICT از جمله اپراتورهای فعال ایرانی مورد نظر خود را در بازار رقابتی ایران و با لحاظ شاخصه‌های تعیین شده در کشور برای سرمایه‌گذاری تثبیت کند.

 

وی تأکید کرد: بازار ایران صرفاً بازار فروش کالا و خرید تجهیزات نبوده و در فضای ایجاد شده و استقبال شرکت‌های معتبر متقاضی در حوزهICT، بازنگری در سیاست‌های شرکت‌های مذکور و ایجاد افزوده از جمله بومی‌سازی تولید با مشارکت متخصصان و نیروی کار داخلی ایران یک ضرورت به حساب می‌آید.