نیمی از ۲۰ هزار کارمند مخابرات در آستانه خروج

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد نیمی از ۲۰ هزار کارمند مخابرات در آستانه خروج مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به ابهام درباره احتمال تکرار تجربه ناموفق ایجاد و انحلال شرکت ارتباطات ثابت این بار در انحلال ۳۰ شرکت مخابرات استانی پاسخ داد. به گزارش فارس، چندی پیش هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران به تبعیت از […]

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد

نیمی از ۲۰ هزار کارمند مخابرات در آستانه خروج

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به ابهام درباره احتمال تکرار تجربه ناموفق ایجاد و انحلال شرکت ارتباطات ثابت این بار در انحلال ۳۰ شرکت مخابرات استانی پاسخ داد.

به گزارش فارس، چندی پیش هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران به تبعیت از تشکیل شرکت سودده ارتباطات سیار، تصمیم به تشکیل شرکت ارتباطات ثابت گرفت.

شرکت ارتباطات ثابت عهده‌دار بخش دیتا و ثابت در مخابرات ایران شد و با این وظیفه از ابتدا اعتراض‌هایی از سوی شرکت‌های مخابرات‌های استانی مبنی بر موازی کاری این دو شرکت ابراز شد.

آن‌ها اعلام می‌کردند که شرکت ارتباطات ثابت در واقع قصد انجام همان کار‌هایی را دارد که در مسؤولیت مخابرات‌های استانی است. علاوه بر این‌که در صورت‌های مالی شرکت جدید مالیات اضافه‌ نیز می‌پرداخت.

مدتی نگذشت که هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران از این تصمیم پشیمان شد و دستور به انحلال و ادغام شرکت ارتباطات ثابت با شرکت مخابرات ایران داد و شرایط به حالت قبل بازگشت.

اکنون در این باره رسول‌سراییان، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره این‌که آیا تضمینی وجود دارد که تجربه شرکت ارتباطات ثابت درباره شرکت‌های مخابرات استانی تکرار نشود و در آینده بار دیگر شاهد احیای این ۳۰ شرکت نباشیم، اظهار داشت: ۳۰ شرکت مخابرات استانی ۲۰ سال پیش و به فراخور شرایط و زمان ایجاد شده‌اند که اکنون تغییرات حوزه ICT حرکت به سمت این تغییرات را اجباری کرده است.

به گفته وی، این تغییر توصیه ۴ مشاور خارجی شرکت مخابرات ایران بوده است.

وی گفت: اما ساختار یک وسیله است همچنان که اکنون تصمیم به این تغییر گرفته‌ایم شاید در آینده به تصمیمات دیگری برسیم و اساساً اگر این ساختار نیز به تناسب شرایط زمانی تغییر نکند اشتباه است.

سراییان در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است در آینده شاهد تشکیل دوباره شرکت‌های مخابرات استانی باشیم، گفت: خیر، دیگر شرکت‌های مخابرات استانی با این ساختار احیا نخواهند شد. اما ممکن است در آینده نیاز به شرکت دیگری مانند شرکت دیجیتال باشد که ایجاد این شرکت‌ها در زمان خود غیرقابل اجتناب خواهد بود.

به گفته وی، ۱۹ شرکت مخابرات استانی زیان‌ده هستند و این انحلال و ادغام به آن‌ها کمک خواهد کرد.

تکلیف کارمندان مخابرات

سراییان همچنین در پاسخ به سؤالات دیگری درباره احتمال تغییر تعداد کارمندان مخابرات‌های استانی بعد از انحلال گفت: شرکت مخابرات ایران ۲۰ هزار کارمند مستقیم دارد که ۵۰ درصد آن‌ها با بیش از ۲۵ سال سابقه کار هستند. استراتژی شرکت بر این است که درعین حال که اجباری برای خروج این افراد نباشد ارایه مشوق‌های بازنشستگی ادامه یابد.

احصا نتایج تغییر تعرفه‌ تلفن و اینترنت پس از صدور اولین سری قبوض در نیمه مهر

وی همچنین درباره تغییر درآمدهای مخابرات پس افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت، کاهش تعرفه اینترنت موبایل و کاهش تعرفه اینترنت ثابت، گفت: نتایج از نیمه مهر ماه و پس از صدور اولین قبض‌ها، قابل احصا خواهد بود.

یک ماه زمان برای واگذاری تلفن ثابت زمان زیادی نیست

 

سراییان در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمان طولانی انتظار برای دریافت تلفن ثابت که در گذشته به روز بود و اکنون از یک ماه تا ۳ سال طول می‌کشد، گفت: با توجه به هزینه ۷۰۰ هزار تومانی ایجاد هر خط تلفن ثابت، یک ماه زمان برای واگذاری خط زمان زیادی نیست. در مرکزی که تا ۳ سال نوبت ایجاد شده است موضوع باید بررسی شود.