تردد ۸ میلیون وسیله نقلیه بدون پرداخت هزینه در جاده‌های کشور

تردد ۸ میلیون وسیله نقلیه بدون پرداخت هزینه در جاده‌های کشور  به گفته حسن‌نیا برای نگهداری مطلوب شبکه راه‌های کشور، سالانه ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده اما فقط ۴۰ درصدی رقم مذکور از سوی اقتصاد ملی تأمین می‌شود. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خبر داد که ۹۵۰ نقطه […]

تردد ۸ میلیون وسیله نقلیه بدون پرداخت هزینه در جاده‌های کشور

 به گفته حسن‌نیا برای نگهداری مطلوب شبکه راه‌های کشور، سالانه ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده اما فقط ۴۰ درصدی رقم مذکور از سوی اقتصاد ملی تأمین می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خبر داد که ۹۵۰ نقطه حادثه‌خیز از ۱۵۰۰ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در شبکه حمل ‌و نقل جاده‌ای ظرف یک‌سال آینده آشکارسازی و ساماندهی خواهد شد.

‌عبدالهاشم‌حسن‌نیا‌ در گفت‌وگو با ‌نسیم‌آنلاین بدون اشاره به رقم اعتبار مورد نیاز گفت: یکی از وظایف سازمان متبوع او، خود معرف کردن جاده‌ها بوده است. گفته می‌شود که برای آشکارسازی ۹۵۰ مقطع پرحادثه ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

وی، با بیان این‌که ۱۵ هزار کیلومتر بزرگراه و ۲۳۰۰ کیلومتر شبکه آزادراهی در کشور وجود دارد، اذعان ‌کرد: با توجه به رشد فزاینده استفاده از خودرو، نسل جدید کاربران غیر‌حرفه‌ای در جاده‌ها سفر می‌کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: فارغ از تعصبات، اقدامات خوبی در حوزه شبکه راه‌ها انجام شده اما با مدینه فاضله، فاصله زیادی وجود دارد.

به گفته وی، برای نگهداری مطلوب شبکه راه‌های کشور، سالانه ۸ هزار میلیارد تومان اعتبارمورد نیاز بوده اما فقط ۴۰ درصدی رقم مذکور از سوی اقتصاد ملی تأمین می‌شود و افزود: ۶۰ درصد این اعتبارات مورد نظر روی زمین مانده است.

حسن‌نیا، اذعان ‌کرد: برای توسعه شبکه راه‌های کشور باید ۲۵ هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی‌ احداث شود که در حال حاضر فقط ۱۵ هزار کیلومتر آن وجود دارد.

این مقام مسؤول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، تصریح‌ کرد: برای احداث این مقدار شبکه بزرگراهی ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده تا این امر در طول برنامه ششم توسعه‌، محقق شود.

وی با بیان این‌که وزارت راه‌وشهرسازی بابت خدماتی که به مردم ارایه می‌کند پولی دریافت نکرده و تأکید کرد که نمی‌توان برای همیشه دست این وزارتخانه در جیب دولت باشد.

حسن‌نیا اظهار کرد: روزانه ۸ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های کشور سفرهایی از ۵۰ تا ۲۵۰ کیلومتر انجام می‌دهند که بابت استفاده از آن هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

 

وی، خواستار آن شد تا افراد استفاده کننده از جاده‌ها در هزینه‌های آن هم مشارکت کنند تا مشکلات حمل ‌و نقل هم زود‌تر حل شود.