مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های روستایی سازمان راهداری اعلام کرد؛

فرسودگی ۸۰ درصد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: ۸۰ درصد از ۴۰۰ هزار ناوگان که در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند به دلیل عمر بالا و فرسوده نیاز به نوسازی دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده، فیروز قیاسی؛ افزود: با وجود اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد حمل‌ونقل کشور جاده‌ای انجام می‌شود، […]

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، گفت: ۸۰ درصد از ۴۰۰ هزار ناوگان که در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند به دلیل عمر بالا و فرسوده نیاز به نوسازی دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده، فیروز قیاسی؛ افزود: با وجود اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد حمل‌ونقل کشور جاده‌ای انجام می‌شود، اما عمر ناوگان بسیار فرسوده است. قیاسی؛ گفت: ۹۰ درصد اتوبوس‌های کشور نیاز به نوسازی دارند و خودروی فرسوده، راننده و راه را هم فرسوده می‌کند و هزینه‌هایی از قبیل مصرف سوخت، استهلاک و هدررفت زمان را افزایش می‌دهد. قیاسی؛ اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور را ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های وزارت راه‌وشهرسازی است که وزیر راه‌وشهرسازی نیز برای این حرکت جهادی و انقلابی تأکید دارد. وی در ادامه، با بیان اینکه در بخش راهداری حدود ۲۲۰ هزار راه آسفالت در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای نگهداری راه‌ها حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که فقط حدود ۱۰ درصد آن تأمین می‌شود. قیاسی؛ با بیان اینکه براساس قانون، دو درصد سهم معادن بابت نگهداری راه‌ها باید هزینه شود، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی تحت‌تأثیر معادن هستند که از ۵۰۰ میلیون تن بار ۵۰ میلیون تومان مربوط به معادن است که انتظار می‌رود حداقل به اندازه همین ۱۰ درصد در نگهداری راه‌ها کمک کنند.