تعیین جایزه ۱٫۵میلیون یورویی برای کاهش آلودگی هوا اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوای ناشی از موتور خودروها، جایزه ۱٫۵میلیون یورویی تعیین کرد. موتورهای کنونی، گواهی استاندارد آلایندگی یورو را در هنگام آزمون دریافت میکنند، در حالی که هنگام راندن در جادهها انتشار آلایندگی بیشتری را نشان میدهند. به گزارش فارس، این جایزه که با […]
تعیین جایزه ۱٫۵میلیون یورویی برای کاهش آلودگی هوا
اتحادیه اروپا برای کاهش آلودگی هوای ناشی از موتور خودروها، جایزه ۱٫۵میلیون یورویی تعیین کرد. موتورهای کنونی، گواهی استاندارد آلایندگی یورو را در هنگام آزمون دریافت میکنند، در حالی که هنگام راندن در جادهها انتشار آلایندگی بیشتری را نشان میدهند.
به گزارش فارس، این جایزه که با عنوان «افق» شناخته میشود تا سپتامبر ۲۰۱۷ مهلت دارد. جایزه افق به شرکتکنندگانی داده خواهد شد که با ارایه بهترین راهحل، به شکل عملی میزان انتشار آلایندههایی مانند اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق و هیدروکربنها را در خودروهای در حال حرکت کاهش داده و موجب انتشار آلایندههای دیگر نیز نشوند. فنآوری مورد استفاده نباید در قابلیتهای عملی خودرو تأثیر بگذارد برای مثال نباید مصرف سوخت را بهطور چشمگیر افزایش بدهد و در عین حال باید عملکردی پویا برای رانندگی در شرایط معمولی را ارایه کند. به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، این جایزه به منظور بهبود کیفیت هوا در شهرهای اروپا تدارک دیده شده است و هدف آن ارتقای تکنولوژیهای نوین به منظور کاهش انتشار آلایندهها توسط موتورهای دیزلی موجود و سیستم انتقال نیروی آن در حین رانندگی تا کمترین میزان ممکن است.
هم اکنون مردم ساکن در بسیاری از شهرهای اروپا از اثرات بهداشتی آلودگی هوا دچار رنج هستند. هدف از اهدای این جایزه، کاهش آلودگی منتشر شده توسط ناوگان حمل و نقل موجود با ترویج توسعه فنآوری قابل بهبود (مثلاً بهبود موتورهای موجود) است. استفاده از فنآوری مورد نظر باید عمر وسایل نقلیه را افزایش داده و در عین حال تا حد بالایی تأثیر خودروها بر محیطزیست را کاهش دهد و این امکان را برای مدیران شهری ایجاد نماید که با تشویق بر استفاده از آن مشکلات هوای شهرها را رفع کنند.
براساس اعلام آژانس محیط زیست اروپا، آلودگی هوا مهمترین خطر زیستمحیطی منجر به مرگ زودرس در اروپا است. از سویی تستهای واقعی انجام شده در جادهها نشان میدهد که انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) توسط خودروهای سبک دیزل حتی در خودروهای تازه تولید، بهطور چشمگیری با میزان انتشار در آزمایشگاه متفاوت است و ۴ تا ۷ برابر بیش از نتایج آزمایشگاهی است. مطالعات سازمان بهداشت جهانی نشان میدهد که مواجهه با آلایندههای هوا در طول دوران بارداری با مشکلاتی مانند رشد ناقص جنین، تولد زودرس و سقط جنین در ارتباط است. همچنین مطالعات اخیر نشان میدهد که مواجهه با آلودگی هوا در اوایل زندگی، میتواند بهطور قابلتوجهی دررشد دوران کودکی و شروع بیماریهایی نظیر آلرژیها، آسم و دیابت در مراحل بعدی زندگی نقش داشته باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.