پیشرفت ۳۳ درصدی قطعه اول و دوم آزادراه بتنی اصفهان-‌شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد پیشرفت ۳۳ درصدی قطعه اول و دوم آزادراه بتنی اصفهان-‌شیراز معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو قطعه اول از آزادراه بتنی اصفهان-‌شیراز هم‌اکنون به‌طور میانگین ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌نورزاد افزود: این دو قطعه […]

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

پیشرفت ۳۳ درصدی قطعه اول و دوم آزادراه بتنی اصفهان-‌شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو قطعه اول از آزادراه بتنی اصفهان-‌شیراز هم‌اکنون به‌طور میانگین ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌نورزاد افزود: این دو قطعه از تنگ خیاره تا سده آغاز شده و از سده تا ایزدخواست ادامه می‌یابد و برای اجرای قطعه سوم این آزاد راه نیز به زودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اظهار داشت: طول هرکدام از قطعات ۱۰۵ کیلومتر است و پیشرفت کنونی قطعه سده تا خیاره ۳۸ درصد و از ایزد خواست تا سده ۲۷ درصد است که بر این اساس، میزان پیشرفت این دو قطعه به‌طور میانگین ۳۳ درصد خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: منابع مالی لازم به پروژه آزاد راه اصفهان‌-‌شیراز تزریق شده و پیمانکار هم فعال است البته این پروژه با مشکلاتی همچون موانع ارزیابی، تملک اراضی و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید (رویه بتن به جای آسفالت) مواجه بوده و همین موضوع پیشرفت پروژه را با تأخیر مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: علاوه بر ساخت این دو قطعه، یک قطعه ۱۱۷ کیلومتری هم در این مسیر در حال بررسی و مطالعه است که ایزدخواست را به اصفهان متصل می‌کند.

نورزاد با اشاره به آغاز ساخت قطعه سوم در ماه‌های آتی گفت: براساس برنامه قرار است در آینده نزدیک، فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذار برگزار شود که این موضوع نیازمند مصوبه هیأت وزیران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت پروژه آزادراه اصفهان-شیراز از سمت شیراز آغاز شده است و با اجرای ۱۱۷ کیلومتر قطعه سوم به اصفهان متصل می‌شود.

 

ساخت نخستین آزادراه بتنی ایران (اصفهان‌-‌شیراز) با ۶ باند رفت و برگشت به طول ۱۰۵ کیلومتر آغاز شده است و با اجرای این پروژه علاوه بر کوتاه کردن ۲٫۵ ساعته مسیر تهران به شیراز و کوتاه شدن یک ساعته مسیر تهران به اصفهان، هزینه نگهداری از راه‌ها نیز کاهش می‌یابد و از سیمان مازاد تولید کشور نیز در رویه بتنی استفاده می‌شود.