از سوی وزارت راه و شهرسازی مجوز تأسیس ۸ شرکت هواپیمایی و هلیکوپتری صادر شد یک مقام مسؤول، اعلام کرد: موافقت اصولی با درخواست تأسیس ۶ شرکت جدید هواپیمایی و دو شرکت هلیکوپتری در نشست مشترک سازمان هواپیمایی با حضور وزیر راه صادر شد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مقصوداسعدیسامانی […]
از سوی وزارت راه و شهرسازی
مجوز تأسیس ۸ شرکت هواپیمایی و هلیکوپتری صادر شد
یک مقام مسؤول، اعلام کرد: موافقت اصولی با درخواست تأسیس ۶ شرکت جدید هواپیمایی و دو شرکت هلیکوپتری در نشست مشترک سازمان هواپیمایی با حضور وزیر راه صادر شد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مقصوداسعدیسامانی درباره آخرین وضعیت تأسیس شرکتهای جدید هواپیمایی در ایران، گفت: موافقت اصولی با درخواست تأسیس ۶ شرکت جدید هواپیمایی و دو شرکت هلیکوپتری در جلسه مشترک مسؤولان عالی سازمان هواپیمایی با وزیر راه و شهرسازی صادر شد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی، تصریح کرد: با تصمیمی که برای صدور موافقت اصولی به این شرکتها گرفته شد، این شرکتها از این پس باید به دنبال فراهم کردن مقدمات کار و تأمین سرمایه باشند.
این مقام مسؤول با اعلام اینکه پس از اخذ موافقتنامه اصولی، شرکتهای هواپیمایی تا ۶ ماه بعد زمان دارند تا نسبت به تأمین سرمایه لازم، ۵ فروند هواپیما و الزامهای مربوط به ساختار شرکت و تدوین نظامنامهها اقدام کنند، اظهار داشت: بحث کفایت سرمایه را زمانی میتوانند تأمین کنند که مجوز بهرهبرداری دریافت کنند، ضمن اینکه برای تأسیس شرکت هواپیمایی شرایطی در نظر گرفته شده که گام نخست آن، تأمین ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی و دارا بودن پنج فروند هواپیمای ملکی است.
وی تأکید کرد: باید زمینه ورود سرمایهگذاران جدید و هواپیماهای کوچک با ظرفیت کمتر فراهم شود تا اتصال فرودگاههای کوچک به یکدیگر را بتوان شاهد بود.
اسعدیسامانی، همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح کارتی شدن سوخت ایرلاینها هم توضیح داد: با توجه به اینکه شرکتها تا ۵ ماه گذشته صورتحسابهای خود را به موقع پرداخت کردهاند، بنابراین شیوه اعمال شده در ماههای گذشته در آینده تداوم خواهد داشت.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در خصوص بدهی شرکتها هم بیان کرد: قرار شد با استفاده از سازوکاری که در تبصره ۲۳ قانون بودجه سال ۹۵ پیشبینی شده، پیگیریهای لازم انجام شود تا با همکاری شرکتهای هواپیمایی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، برخی از بدهیهای شرکتهای هواپیمایی به شرکت نفت از محل استفاده از ظرفیتهای این تبصره پرداخت شود.
به گفته این مقام مسؤول، تمامی شرکتهای هواپیمایی با ارایه چک نسبت به تخصیص بدهیهای گذشته خود اقدام کردند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.