مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از پیشرفت ۸۵ درصدی طرحهای بزرگراهی در دست ساخت در کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار داشت: در بخش بزرگراهی پنج کریدور جنوب، غرب، شرق و میانه کشور و بینشبکهای در برنامه داریم با طول ۴۶۱ کیلومتر که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از پیشرفت ۸۵ درصدی طرحهای بزرگراهی در دست ساخت در کشور خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار داشت: در بخش بزرگراهی پنج کریدور جنوب، غرب، شرق و میانه کشور و بینشبکهای در برنامه داریم با طول ۴۶۱ کیلومتر که بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا یک سال آینده به بهرهبرداری برسد. خادمی؛ گفت: قطعه۲ آزادراه تهران – شمال قرار است تا پایان سال به بهرهبرداری برسد و اوایل سال ۱۴۰۲ زیر بار ترافیک برود. مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، افزود: ۵ طرح آزادراهی نیز به طول ۲۹۱ کیلومتر در دست اجراست که سه برابر میانگین سالانه آزاد راهسازی در کشور است. وی اظهار داشت: آزادراه اصفهان به شیراز به طول ۲۲۰ کیلومتر طولانیترین طرح آزادراهی کشور با پیشرفت فیزیک ۹۶٫۵ درصد سال آینده به بهرهبرداری میرسد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حملونقل کشور، گفت: پنج طرح در بخش ریلی نیز به طول ۵۶۱ کیلومتر در اولویت قرار دارد و ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر هفتههای قبل افتتاح شده است. خادمی؛ افزود: امیدواریم ۴۰۱ کیلومتر از مسیر باقی مانده کریدورهای ریلی تا یک سال آینده در قالب پنج طرح به بهرهبرداری برسد. خیرا… خادمی؛ بیان کرد: اولویت اول پروژههای ریلی، راهآهن رشت-آستاراست که دارد پیگیری میشود؛ ما کارهای فنی را انجام دادیم و مطالعات مهندسی را تمام کردیم و برآورد فنی هم انجام شده و آن را برای قرارداد با مجریانی که اعلام آمادگی کردند، فرستادیم و به محض تأمین مالی، وارد عملیات اجرایی میشویم. وی با بیان اینکه راهآهن رشت-آستارا بهعنوان اولویت اول پروژههای ریلی پیشبینی شده، گفت: ما برای تکمیل این پروژه به ۸۰۰ میلیون یورو نیاز داریم. روسیه هنوز پیشنهاد مالی به ما نداده است، البته آنها اسناد فنی و مطالعات انجامشده این محور را از ما دریافت کرده و بازدید فنیشان را هم انجام دادند و اکنون منتظر اعلام قیمت از طرف روسیه و نحوه ورود به کار از سوی آنها هستیم که میخواهند تأمین مالی را بهصورت وام انجام دهند یا بخشخصوصی آنها تکمیل این خط ریلی را برعهده بگیرد و بهرهبرداری از خط را در اختیار داشته باشد. مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ادامه داد: اگر روسها پیشنهاد خوبی دهند ما هم میپذیریم، اما اگر روسها پیشنهادی ندهند یا پیشنهادی داشته باشند که از سوی ما قابل پذیرش نباشد، ما توسط منابع داخلی این پروژه را شروع میکنیم؛ زیرا مشکل اجرایی در این پروژه نداریم و توان اجرایی کشور بسیار بالاتر است، برای مثال پروژه آزادراه تهران-شمال بسیار پیچیدهتر از این پروژه است، یا راهآهن چابهار که پیچیدگیهای بیشتری دارد و توسط مهندسان و متخصصان ایرانی اجرایی میشود. بنابراین ما هیچ مشکل اجرایی نداریم، بلکه تنها با مشکل مالی مواجه هستیم. خادمی؛ خاطرنشان کرد: امیدواریم در هفتههای آینده این پیشهاد را از روسها بگیریم و بتوانیم تصمیمگیری کنیم که روند تأمین مالی پروژه را با روسها پیش ببریم یا خیر. با وجود این، فرآیند تکمیل این خط متوقف نشده است، ما از ۱۶۴ کیلومتر، در ۲۵ کیلومتر از این مسیر، از راههای دیگر تأمین مالی که دولت در نظر دارد، عملیات اجرایی را انجام میدهیم و منتظر روسها یا چینیها نماندهایم و مسیرهای دیگر تأمین مالی را هم در دولت پیشبینی میکنیم.
دیدگاه بسته شده است.