واگذاری پروژه‌ها به خارجی سرمایه‌ها را به بن‌بست می‌کشاند

واگذاری پروژه‌ها به خارجی سرمایه‌ها را به بن‌بست می‌کشاند معاون هماهنگی امور اقتصادی ‌و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های خارجی در حالی که توان ساخت آن‌‌ها در داخل وجود دارد، سرمایه‌های اقتصادی را به بن‌بست می‌کشاند و راکد می‌کند. به گزارش فارس ظفر افشون اظهار‌کرد: امروز بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای […]

واگذاری پروژه‌ها به خارجی سرمایه‌ها را به بن‌بست می‌کشاند

معاون هماهنگی امور اقتصادی ‌و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های خارجی در حالی که توان ساخت آن‌‌ها در داخل وجود دارد، سرمایه‌های اقتصادی را به بن‌بست می‌کشاند و راکد می‌کند.

به گزارش فارس ظفر افشون اظهار‌کرد: امروز بسیاری از شرکت‌ها و واحدهای صنعتی از توان و ظرفیت لازم برای انجام کارهای بزرگ برخوردارند که باید به این شرکت‌ها اعتماد و از آن‌‌ها حمایت کرد.

وی تصریح‌کرد: سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در حوزه صنعت استان مرکزی شده است، اما متأسفانه به دلیل نبود برنامه‌ریزی اصولی این سرمایه‌گذاری‌ها راکد مانده و استفاده لازم از آن‌‌ها صورت نمی‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی ‌و توسعه منابع استانداری مرکزی با بیان این‌که بسیاری از واحدهای بزرگ این استان هم‌اکنون زیر ظرفیت اسمی خود مشغول کار هستند، گفت: استان مرکزی دومین جایگاه صنایع مادر تخصصی کشور را دارد و در حوزه دانش فنی، نیروی انسانی ماهر و ظرفیت‌های تولید جایگاه مهم و ارزشمندی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است، این در حالی است که این صنایع مورد بی‌مهری مسؤولان قرار گرفته و توجهی به آن‌‌ها نمی‌شود.

افشون بیان‌کرد: بهره‌گیری درست از ظرفیت‌های موجود در این صنایع می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری موجود در کشور را حل و فصل کند، به شرط آن که این ظرفیت‌ها دیده شده و مناقصه‌ها به شرکت‌های خارجی واگذار نشوند.

وی ادامه داد: کیفیت محصولات و تجهیزات ساخت داخل به ویژه در شرکت‌های مادر تخصصی استان در حوزه نفت ‌و گاز و پتروشیمی مطلوب است و چیزی از مشابه خارجی کم ندارد، که اگر این ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌ها به خوبی دیده شوند، شاهد شکوفایی اقتصاد در استان و کشور خواهیم بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی ‌و توسعه منابع استانداری مرکزی با بیان این‌که واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های خارجی در حالی که توان ساخت آن‌ها در داخل وجود دارد، سرمایه‌های اقتصادی را به بن‌بست کشانده و راکد می‌کند، ‌اظهار‌کرد: اگر در تأمین تجهیزات و نیازهای حوزه‌های مختلف وزارتخانه‌ها توان شرکت‌های داخلی را مدنظر قرار دهیم، چرخ اقتصاد در واحدهای صنعتی به حرکت در می‌آید و علاوه بر این‌که حقوق کارگران به موقع پرداخت و بخش عمده‌ای از مشکلات صنایع حل و فصل می‌شود، اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.