تصویب در هیأت دولت، شرط ثبت نهایی اختراعات

تصویب در هیأت دولت، شرط ثبت نهایی اختراعات رییس اداره ثبت اختراعات کشور گفت که تنها آن دسته از اختراعات در این اداره ثبت نهایی می‌شود که دارای مصوبه دولت باشد . به گزارش ایرنا، مهرداد الیاسی در مراسم آغاز دوره آموزشی روش‌های استاندارد داوری و اختراعات و نوآوری در قائمشهر افزود: هدف اداره ثبت […]

تصویب در هیأت دولت، شرط ثبت نهایی اختراعات

رییس اداره ثبت اختراعات کشور گفت که تنها آن دسته از اختراعات در این اداره ثبت نهایی می‌شود که دارای مصوبه دولت باشد .

به گزارش ایرنا، مهرداد الیاسی در مراسم آغاز دوره آموزشی روش‌های استاندارد داوری و اختراعات و نوآوری در قائمشهر افزود: هدف اداره ثبت اختراع، ارایه خدمات بیش‌تر و بهتر به مخترعان و حراست از مالکیت فکری آن‌هاست .

وی گفت: یکی از سیاست‌های اداره ثبت اختراع آسان‌سازی ارایه خدمات به مخترعان و آگاه‌سازی مردم نسبت به حقوق مالکیت فکری است تا زمینه را برای توسعه و تحقیق بعدی آماده کند .

او افزود: امروز بحث حقوقی مالکیت فکری چند بحث از جمله نظام تولیدات فکری، نظام اداری، ضمانت اختراع و تجاری‌سازی اختراع را در بر می‌گیرد .

رییس اداره ثبت اختراعات کشور با بیان این‌که هر اختراعی که در کشور به ثبت برسد باید جزو مصوبات دولت باشد تا به ثبت نهایی برسد، گفت: برای ثبت نهایی مواردی چون جدید بودن، ابتکاری بودن، داشتن کاربرد صنعتی و افشای مؤثر اختراع لازم است، ضمن این که اختراع باید قابلیت حمایت هم داشته باشد .

معاون پارک علم و فن‌آوری مازندران هم در حاشیه این مراسم گفت که در این دوره آموزشی ۶۵ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و پارک علم و فن‌آوری از سراسر کشور حضور دارند .

میثم سیفی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیش‌تر داوران پارک علم و فن‌آوری با روش‌های استاندارد ثبت اختراعات دانست و افزود: این دوره آموزشی برای ارزیابی ثبت اختراعات و در نظر گرفتن استانداردهای کشوری برگزار شده است .

وی توسعه و ترویج خلاقیت‌ها و بیان نظام حقوقی در ارتباط با اختراعات را هم از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد .

 

معاون علم و فن‌آوری مازندران با بیان این‌که تاکنون ۸۶ مورد اختراع در اختیار این پارک قرار گرفته است، گفت: از این تعداد ۶۳ مورد به ثبت نهایی رسیده و بقیه در مرحله داوری است .