بانک‌ها هنوز بنگاه‌داری را ر‌ها نکرده‌اند

نماینده محلات و دلیجان  بانک‌ها هنوز بنگاه‌داری را ر‌ها نکرده‌اند نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها هنوز بنگاه‌داری را ر‌ها نکرده‌اند و تخصیص منابع به صورت غیرکارا صورت می‌گیرد در حالی که تخصیص‌‌ها باید به جا و به موقع انجام شوند. به گزارش ایسنا، علیرضاسلیمی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه سنگ […]

نماینده محلات و دلیجان

 بانک‌ها هنوز بنگاه‌داری را ر‌ها نکرده‌اند

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها هنوز بنگاه‌داری را ر‌ها نکرده‌اند و تخصیص منابع به صورت غیرکارا صورت می‌گیرد در حالی که تخصیص‌‌ها باید به جا و به موقع انجام شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضاسلیمی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه سنگ محلات با بیان این‌که ۱۱۵ معدن در محلات وجود دارد که از این تعداد ۷۰ معدن فعال بوده و ۶۰ معدن از این تعداد معدن تراورتن است، افزود: سالانه حدود دو میلیون تن استخراج در این منطقه صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تولید ۱۰٫۸ درصد تراورتن دنیا در محلات گفت: در این شهرستان حدود ۲۸۰ واحد فراوری سنگ وجود دارد و ۸۰ واحد فرآوری نیز در این شهرستان در حال ساخت است.

سلیمی با بیان این‌که از جمعیت ۵۳ هزار نفری محلات ۱۰ هزار نفر در بخش صنعت سنگ فعالیت می‌کنند، گفت: این جمعیت خواسته‌هایی دارند که باید محقق شود.

وی افزود: از جمله این مطالبات ثبات در بازار سنگ است و این در حالی است که نوسانات زیادی را در این بازار شاهد هستیم. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲ انحراف رشد کشور ۷ واحد بوده است ولی در این مدت انحراف رشد در ترکیه ۳ واحد برآورد شده است. در چنین شرایطی تصمیم‌گیری برای تولیدکننده دشوار شده و او را با چالش مواجه می‌کند.

سلیمی سیاست‌های پولی و بانکی نامنظم را دیگر مشکل موجود عنوان کرد که باعث بروز استرس و اضطراب در میان تولیدکنندگان می‌شود. در این شرایط تولیدکننده مجبور است تسهیلاتی با نرخ سود ۳۲ درصد دریافت کند که بازپرداخت آن غیرممکن است.

وی ابراز امیدواری کرد که نرخ سود بانکی مطابق با نرخ تورم کنترل شود و گفت: بانک‌ها هنوز بنگاه‌داری را ر‌ها نکرده‌اند و تخصیص منابع به صورت غیرکارا صورت می‌گیرد در حالی که تخصیص‌‌ها باید به جا و به موقع انجام شوند.

سلیمی اظهار کرد: برخی مدیران ریسک‌پذیر نیستند در حالی که در چنین شرایطی باید با بانک‌ها برخورد کرد.

وی در ادامه به کاهش واردات اشاره کرد و آن‌را ارزشمند دانست و گفت: ۶۸ درصد واردات شامل کالاهای مرحله‌ای است و این در حالی است که برخی کارخانه‌ها برای واردات با مشکلات جدی مواجهند و بوروکراسی اداری برای آن‌ها آزاردهنده است.

سلیمی با بیان این‌که مالیات کمر تولید را شکسته است، گفت: البته ما موافق فرار مالیاتی نیستیم و باید با افرادی که مالیات پرداخت می‌کنند همکاری‌ها لازم صورت گیرد.

وی به اجرای سیاست‌های خروج از رکود اشاره کرد و با بیان این‌که سیاست‌های خوبی در این حوزه اجرا شده است گفت: امروز با کمبود تقاضای مؤثر مواجهیم و در این خصوص باید چاره‌اندیشی شود.

 

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی برای راه‌اندازی دانشگاه سنگ در محلات اعلام آمادگی کرد و خواستار تجمیع نمایشگاه‌های سنگ در مکان فعلی شد تا از پراکندگی نمایشگاه‌ها در کشور جلوگیری شود.