مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت پروژههای عمرانی با توجه به کاهش بهای نفت توضیح داد. غلامرضا سلامی در گفتوگو با خبرآنلاین درباره وضعیت پروژههای عمرانی با توجه به کاهش بهای نفت و محدودیت منابع دولت اظهار داشت: بهطور معمول بودجههای دولت به دو بخش بودجه عمومی و بودجه عمرانی تقسیم میشود. وی […]
مشاور وزیر راه و شهرسازی درباره سرنوشت پروژههای عمرانی با توجه به کاهش بهای نفت توضیح داد.
غلامرضا سلامی در گفتوگو با خبرآنلاین درباره وضعیت پروژههای عمرانی با توجه به کاهش بهای نفت و محدودیت منابع دولت اظهار داشت: بهطور معمول بودجههای دولت به دو بخش بودجه عمومی و بودجه عمرانی تقسیم میشود.
وی افزود: همواره اولویت خرج کردن با بودجه عمومی و هزینههای جاری است؛ یعنی پروژههای عمرانی از نظر اهمیت در درجه دوم قرار میگیرد، چون حقوق کارمند را نمیشود نداد و ۶۰، ۷۰ درصد هزینههای عمومی دولت نیز هزینه پرسنلی است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر این اساس، وقتی درآمد نفت کاهش مییابد، اولین فشار روی بودجههای عمرانی خواهد بود و دولت هر چه کم بیاورد، به ناچار از بودجه عمرانی میزند.
سلامی عنوان کرد: در دو سال گذشته هم با وجود اینکه دوات تلاش کرد مبلغی را به بودجه عمرانی تخصیص دهد، اما آن موفقیتی که انتظار داشت، صورت نگرفت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میگویند ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول لازم است تا طرحهای عمرانی تکمیل شود، ادامه داد: این نشاندهنده دو مسأله است؛ یکی اینکه اصلا انتخاب و شروع برخی طرحها غیرکارشناسی بوده و این موضوع به دولتهای قبل مربوط میشود. مسأله دوم هم این است که درآمدهایی که دولت روی آن حساب کرده که طرحهای عمرانی را تکمیل کند، محقق نشده است.
مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وقتی که قیمت نفت پایین بیاید، فقط درآمد نفت در بودجه کاهش پیدا نمیکند، خیلی درآمدها وابسته به نفت است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.