نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، خاطرنشان کرد: در حالحاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموماً زیر ۳۰ سال سن دارند، اداره میکنند. این شغل برای آنها زحمت چندانی به همراه ندارد و خودرو خرید و فروش و سود قابلتوجهی عاید آنها میشود؛ در حالحاضر ۶۰ درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است. […]
نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، خاطرنشان کرد: در حالحاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموماً زیر ۳۰ سال سن دارند، اداره میکنند. این شغل برای آنها زحمت چندانی به همراه ندارد و خودرو خرید و فروش و سود قابلتوجهی عاید آنها میشود؛ در حالحاضر ۶۰ درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است. به گزارش ایلنا، اسد کرمی؛ نرخ دلار را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و افزود: اگر قیمت دلار هزار تومان بالا برود قیمت خودرو افزایش و به همان نسبت با کاهش قیمت دلار قیمت خودرو نیز ریزش میکند. وی با بیان اینکه نمیدانیم نبض بازار خودرو در انحصار چه کسانی است، افزود: قیمت خودرو داخلی ۱۰ روز پیش با افزایش نرخ دلار، ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان گران شد اما بعد از کاهش نرخ دلار قیمت خودروهای کاهش پیدا کردند و حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان افت قیمتی داشتند.نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، با اشاره به حذف مصرفکننده واقعی از بازار خودرو، تصریح کرد: در حالحاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموماً زیر ۳۰ سال سن دارند اداره میکنند این شغل برای آنها زحمت چندانی به همراه ندارد و خودرو خرید و فروش و سود قابلتوجهی عاید آنها میشود؛ در حالحاضر ۶۰ درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است. این فعال صنفی، با بیان اینکه کاسبی نمایشگاهدارانی که در این حرفه صاحب سابقه هستند کساد شده است، تأکید کرد: خرید و فروش افت قابلتوجهی پیدا کرده است، چراکه دیگر خودرو یک کالای مصرفی محسوب نمیشود. وی با انتقاد از سیاست اخذ مالیات از خودروهای لوکس، تصریح کرد: وزارت صمت به جای تمرکز بر تولید و افزایش کیفیت خودرو بر مسائل حاشیهای تأکید میکند. کرمی؛ عرضه خودرو در بورس را راهکار تنظیم این بازار ندانست و خاطرنشان کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند از سوی دیگر باید روند واردات خودرو نیز تسهیل شود اینگونه میتوان بازار را به سمت تعادل رساند. نائب رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودروی تهران، با اشاره به آخرین نرخ انواع خودرو داخلی در بازار، گفت: پراید صندوقدار ۲۷۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۲۸۵ میلیون تومان، وانت پراید ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ که نرخ آن به ۵۱۰ میلیون تومان رسیده بود با کاهش نرخ ارز ۴۸۰ میلیون تومان معامله شد. این فعال صنفی، ادامه داد: پژو۲۰۷ دندهای ۶۱۰ میلیون تومان، پژو۲۰۷ دنده اتوماتیک، ۶۸۰ میلیون تومان، تیبا۲، ۲۹۵ میلیون تومان، تیبا۱، ۳۰۰ میلیون تومان، تارا، ۶۲۰ میلیون تومان و تارا دنده اتوماتیک ۷۳۰ میلیون تومان و پرشیا ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شده است. وی در پایان با بیان اینکه بازار خودرو قفل شده است، تصریح کرد: در این بازار خریدار و فروشنده وجود ندارد خریدار توان مالی ندارد که با قیمتهای که روزانه تغییر میکند نیاز خود را تأمین کند و فروشنده نیز به طمع سود بیشتر از فروش امتناع میکند. قصه پولدارهای که میتوانند خودرو ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی خرید کنند جداست بازار اصلی، خودرو داخلی است که باید مردم توان خرید داشته باشند که در حالحاضر ندارند.
دیدگاه بسته شده است.